Search This Blog

07 April 2008

::Eh..duet aku,aku punye sukalah!::

Qanaah.

Ma makna qanaah? (apa makna qanaah?)<--- pergilah google sendiri,saya tak mahu link

hehehe...pagi2 saya rasa macam nak cerita pasal qanaah..iaitu merasa syukur dan cukup dengan apa yang ada..Pernah tak rasa tak cukup dengan apa yang ada?

saya mengaku,saya pernah!(sambil angkat tangan macam dalam kelas masa sekolah2 dulu...ahaha)

tak cukup baby rompers lagi...kalau boleh nak beli aje semua yang ada masa balik KL tu hari...tapi...saya di tahan oleh En.Suami..(nasib baik saya yang menurut perintah...kalau ikut NAFSU syaitan...dah lama aku hangkut semua WAhahaHAHA!)

sentiasa merasa cukup,tak perlu tamak..sifat qanaah ini saya belajar dari mama saya sendiri (idol yang paling dekat,hampir dengan saya sejak kecik..) walaupun saya tahu mama mungkin boleh dapat segalanya,tapi mama tak minta,baba yang beri..Alhamdulillah (bukan saya menunjuk ye kawan2 tapi ini cerita idol saya..(and i learn to be frugal from baba..sapa yang tahu siapa baba saya,taulah...tak tahu sudah...saya malas cerita sini,kang kata saya kecoh plak...bwahahaha...and those who macam tahu my dad,tapi setakat permukaan je,jgn pandai2 bikin cerita k..tak tahu,senyap sudah)

sejak menjadi isteri,saya lebih berhati2 dalam berbelanja,hatta duet sendiri pun..walaupun dalam Islam kata dalam perkahwinan,suami yang perlu beri nafkah,isteri yang bekerja itu duit die sendiri..tapi...sharing is caring..no?hehehe

motto membeli saya " beli apa yang takde dan keperluan saja,bukan kehendak nafsu" misalan::dah ada rompers berhelai2 buek apo nak beli lagi...baby membesar dengan kadar kelajuan cahaya yakni cepat membesar. (insaf sekejap bunda...hehehe...emmm)

p/s::saya mengingatkan diri saya sendiri,ahli keluarga saya dan para muslimin dan muslimat yang ada..mari kita berpesan2 dengan kebenaran dan berpesan-pesanlah dgn sabar..

p/s/s::kalau tade baby crib lagi,boleh beli lah kan?kan?kan?

No comments: