Search This Blog

07 April 2008

::BF::

what is BF?

BF ialah singkatan breast feed= menyusukan anak dengan susu ibu...(tak perlu segan ye....segan duk bagan...hahaha..lambat laun tuan2,ye tuan2 bakal ayah juge kene lah amek tahu..puan2 saya rasa dah sedia maklum...)

saya kagum dengan mamihafiy,pasal die BF anak die..banyak tips and cara bagaimana nak BF anak..nak tahu lebih lanjut..GOOGLE aje...senang kan?

ada borak2 dengan kak arin pasal BF ni..dan saya berazam nak BF anak saya juge nanti...BF is good for mommy and baby..being a working mom,surely kena ada determination dan commitment yang tinggi untuk BF anak...tapi BF pun melalui bottles la,pasal kene pump and simpan all the susu kan..

my work place tade special room for mothers to pump their breast milk...almaklumlah kerajaan saja...jadi saya tempat yang paling afdhal ialah surau..ok lah kan,pada tade tempat langsung yang lebih privasi...(bagusnye lagi kalau tmpt keje ada nurseri...huhuhuhu)

bagi yang sesiapa yang anti BF ni,abaikan die...jeles lah tu...hahaha..saya akan usaha kan juga supaya anak saya BF..InsyaAllah.Semalam dah start survey breast pump...ada yang manual,ada yang battery opperated...ada letrik punye tak?saya tak sure..dari jenama pigeon samai pureen sampai la avent...ada cadangan which breast pump yang bagus tak?i need opinion lah..thanks in advance ye...

p/s::baru tahu semalam,rupe-rupenye ada sabun khas utk basuh pakaian baby...hehehehe..(bunda is enlighten yesterday!hahaha)

6 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

hihi i baru jer ada funny experience ngan my hubby.. psl nk beli breast pump..
co incindence ke apa nih.. hi hi hi..

Anasfadilah said...

tiara::semalam saya pun pergi cari brest pump...gelak2 aje ngan asben...dia segan sebenarnye...tapi saya seret juge dia ke tempat jual breast pump...puting susu botol pun segan nak pegang...tapi takpe...pelan2 dia belajar...masih terkejut lagi agaknye dgn penemuan baru brg baby...hahaha

rina said...

aritu baca2 kat SusuIbu.com, forumer2 kat situ ckp breastpump pureen tu tak bes, dia suck kuat sgt. for me better buy yg mahal sket tp kita byk dgr recommendation dr ibu2 yg BF such as avent n medela. tp kalau nak cuba pureen or pigeon pon ape salahnye, mana tau sesuai utk dila. just my 2 cents.
Happy 6 months!

Arin said...

Gie http://strangelycharming.blogspot.com..blogger nih-Wawa, dia byk experienced dlm Bf and breast pump..try baca sana..tuh hari dia ader buat review pasal breast pump..

Arin said...

http://strangelycharming.blogspot.com/2008/03/breastpump-revisited.html

Nur Sakinah Ahmad said...

ms g kelas ante natal kt annur dl, slh seorg speaker syorkan breast pump medela atau breast pump yg x suck puting..em,tak tau cmne nk explain sbb dia tnjk gna breast pump yg pelbagai.. g susuibu.com..byk info kt situ
sy pon cadangnya nk breast pump gak..nk guna avent, tp lom beli2 lg..huhu