Search This Blog

27 March 2010

*itu pujian atau apa*

promise myself today to buy new bra (TMI ke?i hope not..harap tiada yg offended pula)

so pergi sunshine bayan baru tadi,nak beli Ziyyad's stuff yang dah habis,ada plak lingerie fair

bagus,bagus..saya suka ini

sebelum pergi, saya ukur lilit badan dulu,to make sure i know the correct fit for me

pasal before this,the penjual bra (?!) give me the wrong sizes and it ended up to big,no..HUGE!

she said (the penjual bra lah)

"u badan besar maa,kena pakai besar lo..ini kicik mana muat?"

butttt,today i come prepared,i know my size already

so dengan gaya konDifennya saya pergi belek-belek all the bras

datang la the penjual bra

"ya,mau cari apa"

nak cari robert pattison, ada jual tak?...duhh, tapi mood baik maka saya bersopan juga

"saya mau cari bra la.."

tanpa bertanya terussss the penjual bra give me the biggest size yg ada,cup D,okeh!

so i said to her yg my size is like and like this yadayada,tahu tak dia cakap apa

"ooo i ingat u badan besar ma,mana muat pakai kicik..tapi sekarang u sudah try so sekarang i percaya la"

she said lagi maybe saya pakai baju besar (loose fitting) dan tudung saya tutup dada (bagus juga tutup dada ni,takdelah pervert teka saiz ke apakejadah ke kan)

korang nak tahu saya rasa apa

sama ada saya ni badan kecik,atau saya kurus,atau sebenarnya apa

saya konfius, sampai angkut 3 sekali harung..hahah

finding the right bra size is crucial tau, jgn pandang remeh, cukup support,betul saiz semua,ur breast will not go one to the east and one go to the west,paling teruk dua-dua turun down south (read: sagging)

how to determine your bra size

p/s:: teringat ini pasal baca entry azza , suddenly feels like buying new brassiere



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

2 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

lenkali kalo nk beli bra..x yah tnya sales girl tuh.. depa bukan tau apa..
hiks..amik saiz..masuk test jer..

kalo sales girl marah2..dila marah depa lik..

Fid said...

oh pilih saiz n cup mmg ada guidelinenya kalau nak selesa
i ada letak kat blog cara2 cari saiz n cup

takleh suka2 mcm tukang jual/promote selalu cadangkan
walaupun i ni besaq gajah...
kihkihkih