Search This Blog

29 March 2010

*WAHM..am i fit to be one*

i have to admit i worked from home,but Ziyyad i still send to kak maria's house

cuma masa hantar ja berubah,dulu pagi2 dah di hantar, tapi sekarang lambat sikit,dalam tengahari or so mcm tu

pasal tengah hari saya kan busy dalam bilik jahit,and i need a helper with Ziyyad,petang baru ambil Ziyyad balik

its not really im a at home mother sangat la kan nampaknya

pagi-pagi masih sempat ber 'yo-gabba-gabba' dengan Ziyyad,our favourite tv show,because we can dance our crazy dance..hahah


YO!gabbagabba! i love looking at the creatures,Ziyyad just plain love dancing with me..hahaha! ada boombox woo!

tapi saya WAHM bukan by choice, its because im kinda retrenched from work..

saya kagum dengan para ibu (bukan para-para sakura ye) yg memang mempunyai kerja yang hebat,memang climbing the corporate ladder,tapi tiba-tiba kerana kasih pada anak dan ingin mengejar cita-cita lain..mereka berhenti dan kerja dari rumah. (bukan saya cakap yg lain tak kasih ye)

tapi tulah saya rasa selama sebulan jadi half WAHM ni , saya rasa seronok working at my own time and pace,cumanya nak duit banyak,kene ten fold the usaha,nak duit sikit,relaks-relaks tengok HBO dulu ke wanita hari ini ke apa kan...hahaha

memang displin kena ada,kalau tak tersasar jauh la,tau-tau dah petang je..pasatu menyesal membazir masa,which is so lame.

saya masih lagi tak full spead,dan saya rasa sgt rugi ni,haih. i wish i am more discpline dan ada arah dan ada semangat yg kental lagi


p/s::harus lebih gigih!




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

5 comments:

Mai Okinokiyo said...

dila, tips from my fren, tulis idea dalam satu buku..and sentiasa tgk buku tu if down ke apa ke.

and tulis perancangan nak buat apa the next day tu dari malam sebelumnya. pastu esok tgk buat ke tak?tpi kene buatlah. baru rasa fulfill.

tp masa dgn anak kene adalah.its ok layan yogaba2 ke..hehehe eh tpi sbb my sewing area kat depan, so always mmg ada tv. hehehe so tak tgk, dgr pun takper.

boleh la punyaa

Little Mama™ said...

yo gabba gabba tu favorite izzah.. sebelum yo gabba gabba tengok hi-fie dulu..

dancing tak hingat..ha..ha

rumiza.rashid said...

dah lama tak visit.br tau dilla dah berenti kerja.gud luck dear.ape yg dilla buat tu dah besar pahalanya.

btw saya pun sll hi5 dulu dgn anak at 730 before off to work and send her to day care.it's fun.

Syida said...

Bestnye dapat jd WAHM. Kita terigin sgt nak dpt title tu...tp byk sgt halangan sehingga ke hari ni.

Aqid pun suka yogaba2.Weekdays pun ada jugak ek?

transformed housewife said...

kena banyak bertanya pd yg dah lama jd WAHM. diaorg mesti tak lokek utk berkongsi tips dgn Dila.