Search This Blog

08 March 2010

*finally it stop naturally*

ini kisah menstrual gila yang tak reti nak berhenti

so sambungan dari kisah Dr. R marah saya pasal tak displin makan ubat norculat tu

jadinya saya displin lah makan,jadinya berhenti la makcik P tu

dr kata dengan konDifen nya

"u ambil lagi 2 weeks punya ubat,nanti mesti stop,dan tak perlu ada appoinment lagi dengan saya"

so i was happy

tapi puuunn,cuma 4 hari aje kering,lepas tu makcik P ni mai balik

so makan balik norculat tu

tapi i decided this time i do it my way..i stop taking the norculat

saya nak bereksperimen,samada darah ini akan terus menerus keluar atau ini memang cycle menstrual yg normal

jadinya memang berhenti pun,pasal saya rasa makan ubat ni lagi macam ganggu natural hormone yg dihasilkan badan

jadinya lepas ni kena pegi 7E la nampaknya..beli slurpee la apa lagi..korang ingat beli apa?hahahaha

p/s:: semalam....muntah-muntah.....pening....tak dapat tido...adakah? nanti saya tulis entry tentang itu..pening ni tak larait.

p/p/s::norculat tu apa?peri google :D


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

6 comments:

farahfatihah said...

wahhhh mck P kamu xberhenti yer...mkck P sy dtg 2 bln sekali..lagi haruuu

3740Journal said...

take care dila. takut jugak bile cik P ni dtg tak berenti. huhu

Elyn Sani said...

dilla nak benti kan makcik P ni.... try amik makcik yasmin cam akak. tapi dilla kene rajin mkn ikut time ye!!

so far dh 3 bln akak amik, period on time je bile stop pil for 7 days. senang nk budget heheeh

NM said...

haa muntah..pening..adekah? jeng..jeng..jeng..hehehe

Jiji said...

next time carik condom huhuhuhu (lepas ni orang datang blog hang tanya ada jual condom tak) huhuhu@!~

Pepper said...

norculat tu basically progesteron hormone. Time makan memang dia stop kan period...actually dia cuma delaykan period, once stop, progesteron level turun balik, period pun keluar la.