Search This Blog

16 January 2009

::thank you for stating the obvious::

semalam seorang kawan sekerja menegur saya

"kak erni mengandung lagi ke?"

dang u womannn!

dengan nada sarkastik saya kata

"ye...lagi satu..."

sambil baca paper

kemudian dia bisik-bisik dengan seorang lagi kenalan..

"eh...rasanye...tak kot"

ehhh helllo....aku kat sini ok...boleh dengar..

saya jawab baik-baik..

"ini perut tak turun lagi...lepas bersalin tak kempis...ada reti"

lepas tu malas nak baca paper, and luckily En.Suami dah sampai...blah terus balik rumah

dalam kereta saya mengadu

"abanggggg...ada orang kata dila mengandung..."

En.Suami yg budiman pun berkata

"siapa kata macam tu,meh abang ganyang mulut dia...sayang mana mengandung,sayang gemuk je.."

harus rasa nak tergelak ke rasa nak marah kedengan suami ku nan seorang ini

En.Suami tambah

"nanti abang buat tshirt tulis 'saya gemuk bukan mengandung..'.."

saya terus rasa tak mau makan ok!


p/s::saya tak gemuk,saya boncit..ye saya mengaku...

p/p/s::its time... :)

19 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

DIlla..x per sabar..
tiara pun penah kena cmtuh, teruk kan.. lepas tu terus ari2 pakai corset dtg opis.. hi hi hi..

sabar.. nnti setaun mesti badan kita bck to normal, kalo DILLA operate kan.. jgn minum ais selama 2 tahun.. (sanggup??)

MIK'YAL said...

sungguh kiut entri ini . yg bertnya tu pun..agak tak relevan soklan nya sb ziyyad br 5 months.tkpa dila, tis is to motivate u to move it,move it & get in shape.chaiyok!

Anasfadilah said...

tiara::minum ais tu yang payah tu...teh ais lagi woo...wah harus la tak boleh minum pasnii!

mikyal::perut boncit ni aje yag tak kiut...wawawawawa

Dils said...

huhuhu... kelaka la. Tapi tak patut die tanye soalan tu. Hahaha..

Pernah jugak lg sikit nk tanye kat ade 1 kazen ni. Terkezut tgk die masa kenduri. Very biggie. Ingatkan pregnant, tanye kazen 1 lagi... skali tidak. Huhuhu. Kalo dah tanye, mesti dedua skali malu.

Elyn Sani said...

hihihi lawak pun ade..... pasal i pun penah gak kene..... siap tye i dh bape bln. so i jwb dh 3 bln hahahaha

mau terkujat beruk org yg dgr tu pasai cpt sgt i preg.... plak tu wafiq br 4 bln..... hihihi padan muke org tu asik duk belek body org...

sendiri mau paham la org baru lps bersalin, so mende muncit ni mesti la NORMAL kan!!!!!

eiNa said...

bab perut muncit tu mmg tak dapat dinafikann.. memula leh la POSA ais.. tapi sejak2 kebelakangan tak control ais nih.. munciitt nya tak dapat dibendung.. :(
nak pakai korset.. ketat laa tiara.. xselesa plak rase..

Anasfadilah said...

dils::the key is to pandai jawab bila berdepan soaln gini.biar lah sarkastik pun..hahaha

kak elyn::gila tensen kan..

eina::tulah,ada korset gak,tapi korset pun tak muat,camamno...tiara memang hebat..serius..

NM said...

sya yg normal ni pn perut tak turun..ada org tegur kate sya salah cara berpantang..huhu sedihnye.. :(

Anasfadilah said...

mama qaisara::org mengandung perut kurang elastik...hehehe

Aku Bukan Bidadari said...

Dilla and all..pakai korset ari2..kadang2 bila nk terkencing tu..hah tuhan jer yg tau seksa..
.. nk bukak tu sikit punya susah..
hi hi hi shh ini rahsia..

dilla, ais tu mmg perut akan buncit..org x beranak pun kalo minum ais perut muncit.. cuba kurangkan ais... tapi tuh lah ais sedap kan??

kat opis ni depa x tau tiara pakai korset.. jalan pun terkepit2 sbb korset panjang smpai peha.. hahahaha..

lepas bersalin byk alignment lari..amik masa nk perbetuikan..
mcm yg 2 bijik ni..rs lembek semacam.. rs nk pakai salotape lekat..bagi tegang!!

Anasfadilah said...

tiara::haha..pakai selotape..hahaha...tiara pakai corset ape ek..nak gak cube...supaya ramping macam tiara juge:)

Aku Bukan Bidadari said...

Dilla.. tiara beli avon,scarlet, ngan triumph.. tapi yg ketiga2 ni sgt selesa pakai AVON punya..

pi cari katalog avon skrang..makesure amik yg panjang tau smpai peha..

eiNa said...

berapa rega? ehh yang dua bijik tu macamana nak kasi alignment betul tiara?

babyelle said...

hehe.. lawak la dila... mm.. yg aku ni preggy lbey beso dr classmate aku.. xde org prasan.. My classmate tu preggy less 2-3 weeks dr aku, siap dh pki maternity dress+shuz... Huhu.. yg aku ni sape pon tatawu... xpe, low profile.. hehe... Dila, ask la encik suami suh anta Marie France Bodyline ke... Hekhekhek... Encik suami sayang wife x? ;p

Dong_Sanchai said...

kalu operate mmg lambat sikit kan nk ilang .. ada member tu macam2 dimakannye utk dalaman

Jie said...

kak jie punnnnnnnnnnnnn...huwaaa...
tapi anak2 dah besar pun
tak fikir sgt lagi ...heheheh
sedapkan diri sendiri

Anonymous said...

biar buncit asal sihat!

(saya buncit juga tapi sihat dan cantik)

Anonymous said...

biar buncit asal sihat!

(saya buncit juga tapi sihat dan cantik)

Anonymous said...

Uik.....saya mengalami benda yg sama mcm awak...pregnant???!!... terrornya dah peknan lagi...mmg la *#&*$&*@&$ punye org....operate mmg la mcm tue....