Search This Blog

07 January 2009

::MMS::

saya dail no telefon yang jarang sangat saya nak tekan pada hp saya..

kerana saya kadang-kadang tak tahu apa yang hendak di bualkan padanya

sekadar bertanya khabar...dan itu saja

kerana,dia itu kerjanye dulu adalah breadwinner di rumah

dia ialah Baba saya,kini baba duduk dirumah pergi ke surau atau bermain golf kalau rajin

baba saya dah pencen..

saya menelefon baba tadi,kerana hari ini hari lahirnye yang ke 56 tahun (eh betul ke 56..ke 57??)

jarang saya dengar baba giving me a hearthy laugh melalui telefon..

saya bertanya,apa yang baba buat hari ni..mama tak belanja makan ke?

baba kata hari ni mama masak di rumah nenek,dan babah makan rojak di tepi jalan sorang-sorang

saya kata..kesiannya baba,syafiqah tade ke nak temankan

baba kata syafiqah ada test undang-undang kereta,jangan gostan masa naik bukit sudahlah...baba ketawa...

saya ketawa besar..pasal saya lah yg fail bukit masa test kereta,kereta saya mengundur ke belakang..dan test kali kedua,baba ada menyaksikan kereta saya berasap pasal tekan clutch kuat sgt ke apa ntah,menyebabkan kereta mangaum dan meluncur naik bukit dengan jayanye..

dah besar dah adik bongsu saya tu..haih...padanlah baba kini jarang berteman,selalu ada syafiqah yang temankan..

kami berbual agak lama...

bersembang anak beranak je..

how i miss baba so much







saya tak boleh menulis lagi,mata bergenang air..


p/s::harap anak-anak babah yang lain dapat kasik cucu lagik supaya babah and mama tak sunyi sangat...InsyaAllah.

5 comments:

KV said...

hepi besday utk babah dila.;)

Arin said...

hepi bday pak uda!oooo..piko amik test keta..

erlyda said...

yer saya pun rindu ngan abah saya jugak tatkala membaca entry ini ;(

Anasfadilah said...

kak Kv:;thanks! :)

kak arin::piko amek test kete,pehtu berangan nak bawak keta besar...ceh!

erlyda::dah tepon abah?eheheh :)

Elyn Sani said...

abah saya lupe kot besday saya arini!!!