Search This Blog

12 January 2009

::5 bulan 2 minggu::

ini bukan pasal milestone Ziyyad..tapi saje nak bagitau..Ziyyad sekarang suka bergolek-golek..tau-tau dah bergolek ke pintu...hahaha

macam ulat kuang pun ada..

semalam En.Suami mengingatkan saya..

"eh,dah 5 bulan lebih,sayang jadi mama.."

saya pun terfikir..

a'ah la..dah 5 bulan saya jadi mama..hehehe

pencapaian?

1. dapat smoky eyes secara kekal..macam mana nak buat?senang aje,dapatkan baby segera!

2.telinga menjadi super sensitive,Ziyyad kalih dari tido pun,saya boleh terbangun

3.menjadi robot setiap kali Ziyyad lapar (bangun-pegi dapur-buat susu-bagi minum-bagi burp-tido semula....ye saya tak menyusu badan,dah,tak payah nak perli....hahahaa)

4.menjadi shopaholic barang baby....nasib tade duit..geram betul tengok baju baby sekarang..tengok jenama kiko pun cantik-cantik bajunyess...wahhhh!bila nak dapat duit banyak niii!

setakat tu saja,milestone saya sejak jadi mama...hahaha

saya suka bergelak ketawa dengan Ziyyad...pasal Ziyyad kelakar..ke saya yang kelakar di mata Ziyyad...hmmm...


p/s::pasal tu lah saya tak banyak duit...nanti membazir aje kerjenye...

5 comments:

Unknown said...

keh...keh....keh...yg pasal smokey eyes tu sebab nya i hv the same effect too

ziyyad suka golek2 ek? my son plak tak berani nak golek, bila cam dah sengget jer, dia panic terus stabil kan blk badan dia

Anonymous said...

tahniah atas pencapaian menjadi mama ke 5 bulan.. banyak lagi pencapaian yg akan dapat dalam masa 2-3 bulan akan datang.. termasuklah.. ::menkontrol diri dari bertukar menjadi beruang jadian apabila anak melarikan diri setiap kali nak pakaikan diaper... wohoooo..

Intan said...

hahaha lawak part smoky eyes tu..dan part barang baby tu mmg betol...dulu org kata boys tak byk choice kan baju2 yg comel, ha sekarang amik kau..kehkeh..cuma kekurangan ongkosnya je nih..haha

Anasfadilah said...

suryati::nak pakai kan diaper sekarang,MasyaAllah,punya susah...

lil mama::hampir jadi godzilla jadian dah hari tu,pasal duk tak mau tido dalam dakapan..rupanye nak tido sbaring sambil di tepuk..apedaaa Ziyyad...bagitau la awal2

supermummy::byk sgt choice...rambang abes...ada shirt la polo t shirt la...sib baik gaji mak hang ciput Ziyyad,kalau tak...hehehe

Nani~~{@ said...

cepat ye baby ziyyad dah golek2..baby Hafiy montot manyak berat..x larat nk golek=)