Search This Blog

02 January 2009

::ada apa dengan nama sekolah::

saya nak tergelak bila tengok budak-budak 1st day in school..

baik yg darjah satu atau yg baru nak masuk form 1..

yang saya nak citer ialah yang baru nak masuk form 1 nilah..kemetot kemetot je saya tengok..hehehe..kelakar la

teringat masa saya nak masuk form one dulu...arwah atuk ada suruh saya masuk sekolah menengah agama

tapi saya tak mahu dengan alasan,apa kelas pakai tudung labuh semua..tak best la sekolah menengah agama,asrama lagi pulak..tak mahulah

saya decided nak join geng sekolah rendah saya untuk masuk sekolah paling best kat JB masa tu..iaitu SIGS (sultan ibrahim girl school)hahaha...habes cool la ni masa tu

nak masuk sekolah ni result kenalah best jugak..kena 4A la for sure..

sekolah ni all girl school,rival paling best sekolah ni dulu ialah STF..tak tahulah apesal..

pasal band (pancaragam) sekolah kot..

STF punya bebudak band kena pakai tudung,budak SIGS tak yah pakai,tapi militery band,habis macam jantan pun ada,kulit gelap tu toksah cerita,zaman tu drum major band ialah kak erniriana osman...saya ingat nama dia pasal hampir sama dengan nama saya

saya tak join band,pasal tak mo kulit gelap..hehehe

tapi bagi saya,saya tak janggal nak masuk sekolah baru...thanks to my babah.yg selalu pindah randah..banyak sekolah dah enroll..

tapi korang perasan tak bila masuk matrik atau universiti ada satu macam kebanggaan kalau ada yg datang dari sekolah A list..macam MCKK ke kan..

ada sorang mamat ni dulu sekolah MCKK,gila bangga tak ingat,sampai samping sekolah tu dia pakai tiap-tiap kali pergi solat jumaat..

atau mungkin dia takde samping lain kot...hahaha

sekolah yg bagus,mestilah cikgu nye bagus kan..

saya pernah masuk sekolah co ad nama dia SEMENTE (sekolah menengah taman ehsan,kepong), zaman saya black list sekolah ni pasal ada inter racial punye pergaduhan...kes polis terus

dari 12 kelas form 3 (ye ada 12 kelas form 3,dari 3p1 sampai 3p12) saya duduk kelas 3p6!..masa ni babah saya baru pindah ke KL..jadi saya ni jakun seket tgk mahkluk bernama lelaki...hahaha!

masa parent teacher's day,cikgu kelas kata pada mama saya

"anak puan takde harapan nak dapat 8 A"

korang rasa apa agak2 perasaan mama saya masa tu?

habisla saya kene hantar tuition kat perfection (Perfection adalah tempat tusyen yg paling hip dan cool masa tu...hahaha...best wooo,boleh layan mtv kat student lounge dia..tiap bday kita dapat cute notebook...) saya tak bodoh cuma malas je sket...hahahha

sahih la semangat nak pergi belajar kan?hahhahampeh!

dan akhirnya saya memang dapat 8A pun..takat PMR je,ape susah...hahaha..

cikgu kelas saya pun sahih la kembang kempis hidung tahu the sole anak murid kelas dia dapat 8A..dan yg lain2 tak kurang hebat...7 A ada 6 A pun ada...

saya tak terima kasih pun cikgu tu..ape nama cikgu pun saya lupa,dia ajar sains.

dapat keputusan elok saya pi pulak SBP kat Taiping nun...tu citer lain kali sajalah...

yg penting usaha,kat mana pun sekolah kita pergi..kalau sekolah dah bagus,tapi kita sendiri tak bagus,serupa takyah sekolah je lagi baik..



p/s::kat SIGS ada sorang cikgu perempuan mata dia terkelip2 dan garang macam naga...hahaha


p/p/s::saya rugi tak dengar nasihat arwah atuk...*sight.

8 comments:

!Nt4N said...

awak..kalo kat jb sekoah paling cool ialah SIGSkan??so kat bp, sekolah paling cool ialah TIGS..kalo org johor tau la SIGS n TIGS tu mmg sekolah cool..

wahahahahhaha..matilamak perasan!!!

Anasfadilah said...

ma2mutuk::tak perasan la...memang betul pun!hehehehe

Unknown said...

eh dok Johor ke dulu? me too but Muar jer....but kalo all girl school mmg fanatik sket coz im one of them gak ;) bila ada GS kat blkg tuh ...

Anasfadilah said...

suryati::yup..duk JB..5 tahun duk sana..ayah saya pindah randah..dulu sekolah mana? :)

Dils said...

hoho.. dulu seigtnyer, SIGS macam bertanding ngan Convent. Well in term of boys la kan. Time tu, budak laki yg di puja2, yg dtg dr skool EC.

Hahah..

Sekolah all girls masa sek rendah je. Sek Jln Yahya Awal. Yg all girls tu yek. Bukan Tamil tu. Hahaha

danial17 said...

oh, skolah saya plg byk samseng kat jb, kedua plg byk kat johor, interracial fights bese, kes bunuh ada 1

rasa sampai skang same lg kot

alhamdulillah dpt lari lepas pmr

Obefiend Weiland said...

hai

saya budak MSAB EC.. saya dulu bukan pojaan wanita. tapi balik sekolah mesti saeng dengan budak SETA.. or SETAN to us EC buggers

oh EC.. hari tu lawat sekolah kejap. takde perubahan. masih hensem sekolah tu. tapi pagar konci. takleh tengok former class

EC best...walaupun kena label douchebag

babyelle said...

xpe, xrugi xmasuk sekolah agama... even sigs pon hang still boley pakai tudung beso sekarang kannn??? ;)