Search This Blog

30 January 2009

::tatapan awek-awek Ziyyad::

hello semua,sorilah mama saya lambat sikit update blog,malas katanya...dia kata dia sudah hilang modjo untuk berblog semula...tapi untuk tidak menghampakan acik-acik aka bakal mak-mak mertua saya,jadi mama pun upload gambar saya..


saya masa ni cebik,pasal dah lama tak jumpe atuk and nenet...tu yang rasa pelik tu (mama::eleh Ziyyad,tak rock langsung la kamu,baru sebulan tak jumpe dah cebik-cebik...ceit)



nenek intai gigi rabbit saya.. :)..mama kata mee kari kat simpang pulai sebelum naik cameron ni sedap (mama:: mee kari,kuew teow kari,meehoon kari....sedap sanagt korang!tapi buka pagi ajelah)


ini lah bala chalet,nenek and atuk tinggal family room,kami bilik superior aje.. (mama:: tak berbaloi bayar RM220 untuk bilik macam ni,tanpa breakfast ...tapi pasal taman cantik,kami rasa ok la duk sini..bilik air kat family room,macm hampeh,bilik tu RM320 rasanye...rate tak berpatutan dengan rupe bilik macam tu..)



mama::taman bala chalet ni cantik...memang kedesaan (??) inggeris...



masa ni 1st day di cameron,hujan gerimis...jadi 1st day tak banyak jalan...cuma baba dan mama pegi riki jalan cari big read strawberry farm...dan,Alhamdulillah jumpa,so esok kami akan pegi ngan nenet dan atuk dan umichik dan achu fiqah



eeeiii...saya namapak lubang hidung mama...heheheh



lepak-lepak ngan atuk la best,saya kan cucu first haruslah manja lebih sikit...lalalal



besarnye strawberry ni..



yes...i believe i can fly



2nd day,hari cerah!best betul...lepas sarapan,kami terus pergi big red strawberry farm...memang best tempat ni! (mama::big read farm akak agro farm terletadi brinchang,dari arah simpang pulai,selepas balai polis turn kanan,kalau dari tapah sebelum balai polis turn kiri,kami terjumpe pun by mistake..hehehe..farm ni sekali dengan cactus valley!)




oh ye...ini achu fiqah...achu memang suka bergambar kayak gini





saya tengok je...tak boleh makan,tapi mama lah tak sudah-sudah kata,"sedap nye,eeiii sedaplahh".. kami pesan waffle with strawberry jam,yogurt+honey+strawberry, strawberry with whipped cream and starberry milkshake....acik-acik tekalah berapa Rm...mama kata kalau teka harga dengan betul,mama nak kasik hadiah...



saya tidor aje...tempat ni sejuk...



makan kongsi-kongsi berkat nenek kata..



best wooo...strawberry sini murah-murah!



ini achu fiqah...diorang buat saya macam baby kangaroo pulak



saya sejuk,jadi baba pakaikan sweeter untuk saya,pipi saya jadi merah,nasib orang tak ingat saya baby perempuan... :)



umichik suruh saya posing-posing...tapi saya tak reti lagi la micik



group photo


mama+saya+baba :)



thanks umichik,pasal ambil gambar yang stunning dan gorgeous mama sangat suka!


KUIZ: Berapa RM kah waffle,yogurt,whipped cream dan milkshake strabeery tersebut?

jika anda memberi jawapan yang tepat,anda akan membawa pulang sebuah Go Green Grocery Bag..cepat..tarikh tutup Selasa depan..:)

TnC: Family tak layak bertanding...

p/s :: sangat best...ada banyak lagi gambar...kami ada singgah pasar kat EQ farm tu...murah2 stobeli dia...


15 comments:

eiNa said...

pewwiitt..encem la ziyyad nih...excited atak Aira tengok gambar ziyyad pegi becuti.. ziyyad pandai posing ar... =)

Obefiend Weiland said...

ohoh

mgg comel.. seperti harus digomol sepanjang masa

btw

sedap gila nampak waffle itu. huhu

azfar said...

Aku rase waffle sumer tu berharga RM 7.50 tunai.... best la tgk korg cuti2 Malaysia... Ziyyad makin comel!! wakakakaka

NM said...

cutenyeeee ziyyad...phewiiit(anak dara aku ngorat-amboi gatai nooo ngorat anak teruna org..hinsh!!)

nk teka gakler..RM11.50. boleh?hehe

Nazuha said...

nak teka..nak tekaa....

semua RM16.. hahaha.. betol ngak??

aa.. bak sinih itu Go Green Grocery Bag :) :)

nwey, ziyyad sgt chommel dgn snow cap nye.

Elyn Sani said...

sume rm20 je..... hihihi

besh la ziyyad jln2..... wafiq plak jln2 lam kl je.... nnt kalo mummy wafiq nk pi penang kite jumpe ek!!!!

eiNa said...

ehh lupa nak teka.. mane tau rezekiku... RM 18 hinggiit??
betui ka?

Taichee~@! said...

eeeeeeeeee jelesnyaaaaaaaaaa!!!

Ziyyad pun dah pandai memacam...tgk dia buat muka lagi..

Padanla gamba gojes! Umicik yg amik. Heheh tak sesia pelaburan tripodku (err abah's snonye)

Eeeeeeeee.....rindunyeee kat pakcik kecik tuuuu

Unknown said...

hehe...
ziyad memang comel dan photogenic, bak kata hussein, my Maldive friend


ps: cameron best. kebetulan sejuk sebab hujan. tapi not recomended untuk visit during holiday macam chinese new year hari tu

Aku Bukan Bidadari said...

ziyad encemm... wafiq encemm..
ayra nk pilih yg mana eh.. hahahahaha


ps: ziyad ada muka mamak2 sikit comey..

rina said...

Ziyyad mmg pandai posing n suka senyum.. bes betul amik gamba :)
leh la mama ziyyad anta gamba ke contest anak comel (tah kat mana pon tak tau la... kalau ada la).. kalau anta nnt, aunty rina n fatin akan vote for ziyyad .. eheh (bodek bodek.. ye la ziyyad hensem)
nak teka rega.. RM25 total :)

Obefiend Weiland said...

aik norina juge disini

memang 83 punya group nih!

cleo weiland said...

Ziyyad is SOOOOOOOOO CUTE!!

Hug the little boy for me ok?

BTW. I think I'm still qualified selagi I don't have that ring on my finger (hint hint to Mr Obefiend LOL)Waffle tu RM3, Yogurt honey strawberry should be RM5, Strawberry with whipped cream should be another RM5 and the milkshake RM4. So my guess is RM17. Nak verdict! :)

mummy_adam said...

bestnyer jengjalan.. comey nyer lah pakcik kecik tu.. rasa nak gigit jer.. hehe..

cantik lah snow cap ziyyad.. beli kat mana ek?

nak teka RM 19.90 boleh ke??

Arin said...

kat simpang pulai tuh nye r&r, kak arin n abg azwar penah di belanja oleh unknown people..kami mkn nasik lemak ngn air panas sorang satu..then, pakcik tuh dok semeja ngn kami..dia tanya " dari mana"..kami jawab " dari kamunting.."..dia tanya lagik " baru kahwin ke.."..agak sebab tgk inai merah lagik kot..kak arin jawab " haah"...seterusnya apa yang kami makan telah dibelanja oleh pakcik yang tidak diketahui ini..--> cerita ini 3 tahun lebih yg lepas ..