Search This Blog

08 January 2009

::sebelum tidur saya berfikir::

sama ada saya sudah gila dan memerlukan seorang psychologist,saya pun tak tahu lah

setiap malam sebelum saya tidur saya selalu berfikir

saya fikir,apa akan saya buat kalau rumah terbakar,sama ada saya akan balut Ziyyad dengan selimut basah,dan berlari ke arah pintu yang terbakar...biarlah saya melecur sedikit tidak apa,asal Ziyyad selamat..tapi on second thought saya rasa saya nak cover muka supaya tak melecur...boleh gitu?

atau saya akan mati terbakar dan rentung..

saya fikir macam mana nak berhadapan dengan perompak kalau perompak masuk rumah di kala hanya ada saya dan Ziyyad sahaja di rumah..

macam mana nak telefon 999 kalau henpon jauh atau henpon di rampas oleh perompak?

adakah saya akan bersedia mengahadapi situasi begini kalau ia berlaku kepada saya?

dan fikiran begini lah yang menyebabkan saya tidak dapat lena

dan ditambah lagi pakcik kecik decide nak bangun pukul 3 pagi,nak main golek-golek dan mengeluarkan suara nyaring..

Oh sayang mama...why you have to wake up at odd hours...mama nak tido lah sayang...

nasib ada En.Suami yang sungguh budiman, dia suruh saya tido sahaja,dan biar dia saja yang jaga pakcik kecik

dan akibatnye

saya bangun pukul 7 pagi (pasal tido balik after 6.30 am...pasal sangat mengantuk..)...lepas tu terkocoh-koch mandi,dan iron baju

dan membawa kereta ke opis hari ni,rasa nak memaki hamun semua pengguna jalanraya yang lain,walhal mereka itu tak lah salah pun

dan untuk menceriakan mood saya yg bleak dan grey ini,saya blog hop..dengan harapan tidak bertemu dengan gambar anak-anak palestin yang mati lagi

dan akhirnya saya boleh senyum balik,dan boleh buat kerja semula

tapi taip blog sat...lalalalal

p/s::tengah berbalas email dgn CTO...hmmm?good sign kah?InsyaAllah.Amenn.

5 comments:

Dils said...

oh yeah. Slalu imagine mende bukan2. Esp kalau duk umah sensorang. kenkadang. siap ade aerosol spray , bat dan pelbagai tepi katil

Gile paranoid. Tp byk dgr cite kan. Sape tak paranoid.

Unknown said...

me too!!!! selalu pikir yg bukan2 but again kena pikir jugak kan? kalo tak if bad thing happen, camne nak buat

KV said...

wah, dah nak tukar keje yer?

Anasfadilah said...

dils::oh itukah namanye paranoid...saya ingat saya tak akan paranoid...nampaknye tidak...wawawa

suryati::tulah...kena ada escape plan dan kena buat drill tipu-tipu untuk siap kan diri...

kak KV::InsyaAllah kalau ada rezeki saya.amennnn.

3740Journal said...

iyer.. kadang2 kite kene fikir dan apa akan kite lakukan kalau benda-benda yang buruk terjadik pada kite.

Lagi-lagi kalau kite kehilangan orang yang tersayang. Kalau tak pernah terfikir pasal tu, sure agak meroyan bila hari itu tiba.