Search This Blog

23 January 2009

::jiran yang sengalistik::

tensen.

satu perkataan underrated buat saya pada hari ini..

tinggal di rumah pangsa,redha sajalah kan

jiran yang tinggal diaatas saya berbangsa ______________ (isi tempat kosong) bekerja di salah sebuah kilang berhampiran,bekerja odd hours,balik juga sudah tentu odd hours.

masalah Jiran dia atas saya ini,pukul 10 pm onwards akan mengemop lantai dan menumbuk cili dengan lesung batu rasaksa agaknye

bila tinggal di rumah pangsa,jika anda menyeret kerusi,bunyi sampai ke bawah,kalau bunyi sekejap-kejap saya tak kisah sangat,tapi ni bunyi macam nak pindah rumah boleh?

lepas tu nak masak,menumbuk guna lesung yang tak di alas dulu bawah dengan kain atau suratkhabar..

korang bayang,tengah duk menidorkan pakcik kecik,mulalah orang atas menumbuk cili

tensen ok...nasib pakcik kecik ni tak kisah sangat bunyi bising. (tapi maknye kisah..)

Jiran yang duduk dibawah pula,berbangsa ___________ (isi tempat kosong) membela hanjeng.

hanjeng kecik yang comel..

masalahnye di rumah pangsa ini dilarang membela pet,dan boleh di denda (bela ikan di bolehkan)

hanjeng tu walaupun kecik ,tapi bila menyalak,rasa nak pinjam lesung batu jiran atas,kasik baling aje ok..

kalau kamu boleh bela hanjeng aku pun nak bela kucheng

dan sudah tentu makcik di tingkat satu itu ingin membela hayam

tapi pasal saya seorang yang menurut arahan jadi tak bela kucheng di rumah pangsa

nanti saya nak repot kat management rumah pangsa ni,nak bagitau rumah sekian-sekian ini membela hanjeng comel yang bising (minah repot ke apa ke,saya tak peduli,saya bayar maintenance ok..emmm ada kene mengena ke..hmm??)

p/s::kita kena hormati hak jiran,dalam Islam pun ada ajar,tak ingat masa form 5 dulu,nak SPM korang kena hapal la hak-hak jiran ni...hahaha...pendidikan moral pun ada bab menghoramti sesama manusia.

p/p/s::esok cuti ,wehoooo!

12 comments:

Unknown said...

jiran atas anda dan jiran atas saya rasanya satu spesis kot, tumbuk sambal belacan kol 11 mlm tanpa guna alas.....tp jika anda, bangsa lain, jiran saya sebangsa pula, erm derang skip kot ajaran Islam masa Form 5

MIK'YAL said...

kah kah kah..lawak sgt2 penulisan kali ni .seriusly sy gelak sampai mata berair . jiran atas sy tau bangsa apa..hint nya lesung batu.jiran bwh 50-50 . huhuhuh

Anasfadilah said...

suryati::sahih diorang ponteng kelas Pendidikan Islam dulu...hahaha

mikyal::kadang2 jiran atas guna giling...hahaha...jiran bawah,hari isnin ni depa enjoy la....lalalala

Elyn Sani said...

iye jiran umah atas bonda saya pun sepesen ngan jiran atas dilla.... x pandai pakai alas utk lesung kot.... kdg nk je naik atas pastu bg pinjam blender.....

yg geramnyer asal saya balik je mesti die menumbuk gitu..... kalo saya x balik adik saya ckp aman je..... apa la mentaliti org ni ek....

owh mak saya duk di kuarters presint 8, fasa 4c, blok TD.... so sesape yg duk blok tu paham sendiri la ek!!!!

p/s :hiks siap buat iklan lak... sorry dilla

Emma said...

rumah atas xdak blender.. umah bwh amalankan sikap bkasih syg...

rumah tgh? sila isi tmp kosong.. :P

-mama emma-

ShilaShower said...

ko pegi buat laporan three sixty tu. kasik masok tv3. hahahahaha. =P

sabo je lah makkk. gitu lah gaya kalau jiran hati kering. ;)

Anasfadilah said...

kak elyn::takpe iklan free

mama emma::rumah tengah,muhibbah!hahaha..mengambil tahu asal-usul jiran...lalala

shila::takde makne masok tv3...hahaha..hati kering memang tak bleh blah.

Obefiend Weiland said...

kata pyan habib

CARUTKAN SAJA!

Cool said...

Dilot ko try ternak ikan semilang laa kat depan pintu umah..tanda protes.

Hehehe

Kampung Football said...

Salam ziarah,infonyer best...erm ingin mngetahui info best lagi,sila jnguk blog sye ni http://sabtu-day.blogspot.com ...n linkkan skali yer,ok thanks n bye

Anonymous said...

Hi, would you like to earn extra income and spend it on your cute lil’ one? Imagine all the adorable clothes and toys that you can buy with just some clicking and mail sending. All you need is your pc and your network connection and voila! You are ready to generate thousands of extra $$$.
Interested? Click here to find out more :)

cleo weiland said...

Tim faham sangat!! Rumah Tim Semi-D, share satu dinding ngan umah sebelah. Umah sebelah tu penuh ngan kanak-kanak yang tak reti duduk diam and suka ketuk2 dinding dengan God-knows-what. Very annoying. Neighbour the other side pulak ade 2 ekor anjing yang BESAR SANGAT (boleh jadi anjing polis punyer!) and sangat2 bising every hour of the day. I think the dogs bark at ants that trespass the ground, even.

Kinda hard to get along and be neighbourly when people are this inconsiderate eh? Is Malaysia the new Singapore? :P