Search This Blog

08 January 2009

::akujanji seorang isteri::

(korang pernah buat akujanji tak masa zaman u dulu..lawak ok..hahah)

Saya Erni Fadzila Saharudin,isteri kepada Anas Iswari Md Hassan,berjanji akan belajar memasak nasi ayam feveretnye, dan semua makanan kegemaran yang di masak emaknye.

sebenarnye saya tahu memasak tapi pasal ada vitamin M terlebih dalam badan,menjadikan badan malas-malas aje.

ntah,sejak duduk bertiga ni saya jarang na nak masak...selalu tapau aje...yang masak cuma nasi..

selalunya En.Suami yang rajin masak,walaupun masakan simple aje...saya jadi malu 2 minit

kalau En.Suami memasak saya selalunye jaga Ziyyad sambil tengok the Nanny (sape tahu mana bleh beli cite ni full episode...saya nak tahu macam mana Maxwell Sheffield melamar Nanny Fine)

hari tu En. Suami berkata pada saya

"bila sayang nak masak lagi?abang rindu la nak makan masakan sayang"

ok,seriously (tengok aje serious pun betul bukan seriyes) adakah saya begitu lama tak memasak?

adulamakkkk!

tapi pernah satu ketika saya nak buat kuih buah melaka...ohhh!saya sangat suka ini kuihhh...En.Suami pun suka...senang saja nak masak nye

nak tau En.Suami kata apa

"tak payah susah2 buat...beli aje senang.."

gitu pulak dah..

ok lah

kalau maca tu malam ni saya nak telefon 1300101300

eh...tak boleh...saya nak boikot

p/s::InsyaAllah akan terlaksana impian buat nasi ayam...orang kata senang je..kalau orang boleh kenapa tak saya..

p/p/s::harap En.Suami tak baca,nanti dia tuntut...tapi dah akujanji...macam mano...huahuahuaua



*minta bantuan..

siapa tahu masak makaroni and cheese ala kenny rogers,sila bagi resipi boleh...trimas :)

13 comments:

Emma said...

leh cuba usha kat youtube, kat situ ada cite d nanny...

-mama emma-

Unknown said...

macaroni cheese tuh? alar cik, saya selalu guna yg dah ready mix tuh jer hehehehehe....oklar taste dia then cepat & senang jer nak prepare

Elyn Sani said...

hahhaha.... jgn malu sbb hubby saya pun ske masak dr saya......

Anonymous said...

Makanan feveret Ammar tuh..kat tesco ada jual yang sebijik rasa cam Kenny Rogers. Tapi dia kena boil macaroni dulu, then campur susu ngan cheese. RM 3++ sepaket.

NM said...

masa time peknen dlu tiap2 ari sya masak.tap dh ada sara ni,nk masak pn jadi malas..hahaa..taktau pasai apa..

Anonymous said...

saya ada bibik. buat apa susah2 nak masak? Nt Bibik xdak keja nk buat (alasan bila dah malas tu..)

mummy_adam said...

hehehe... sya pun terlebih vitamin M jgk.. :)

Mrs.R @ Emi said...

sy tau camna maxwell lamar nanny?
nk tau ke x?

eiNa said...

makaroni and cheese malam tadi Roni masakkan utk Rona dalam Rona Roni Makaroni.. heheeee

Anasfadilah said...

mama emma::youtube amek masa nak donlod..lembab kadang2..thanks anyway

suryati::ada jual instant rupenye...ceh!penat je pikior

kak leyn::ok sekarang dah tak malu sangat...pasal ada geng jugak...lalalal

mama qaisara::tulah kan...tau la pasla apa sejak ada anak ni malas sangat


kak long::roger!akan cari nanti

mama hafiy and fahry::boleh pinjam bibik tak?hahahaha

mummy adam::vitamin M memang banyak lah dalam badan...macam mana nak buang ek...

mama emily::macam mana ek...nak tau la sangat-sangat


eina::hahaha...rona roni makaroni...tengok citer tu tengok si roni masak masa first time,meleleh air liur u..hahaha

Anonymous said...

yana pun sama..sekarang hubby yang masak, mop rumah..hukhuk..vitamin m o vitamin m..pergila dikau..

Obefiend Weiland said...

NANNY

dulu tak layan pasal macam tak paham lawak dia. skang dah dewasa dan agak tercemar baru paham

LAWAK GILA SHOW NI! legend..

MS said...

dia lamar masa atas kapal. masa tu ribut. lawak hokeh!!! all time peberet