Search This Blog

07 January 2009

::saya tak sanggup::

saya tak sanggup

saya tak sanggup untuk menonton berita lagi

saya tak sanggup nak baca surat khabar lagi

saya tak sanggup nak letak gambar mereka yang sengsara

saya tak sanggup nak buka email pasal Palestin lagi

saya tak sanggup

saya tak sanggup

setiap kali saya buka berita sekarang ini,hanya berita di Gaza sahaja..

mengalir air mata saya setiap kali lihat anak-anak kecil dalam kesakitan...dan ada yg meninggal

tak sanggup menatap wajah anak kecik yang belum lagi kenal dunia,sudah kembali bertemu PenciptaNya..

saya menangis...

pernah satu hari ada berita di tv

saya pergi mendapatkan En.Suami untuk menangis ter esak-esak kerana tak sanggup melihat realiti di Gaza lagi

sambil menonton berita,sambil air mata mengalir

saya menadah tangan dan berdoa semoga Allah selamatkan mereka yang tidak berdosa,lebih-lebih lagi anak-anak kecil....


p/s::amennnnn.

p/p/s::malam ni di masjid sg ara ada ceramah Ustadz Jailani pasal Palestin,ingat nak pergi,tapi kena berangkut ZIyyad macam mana ek....emmm..suh En.Suami record la kot..hehehe

5 comments:

Mrs.R @ Emi said...

TD SY BACA PAPER UTUSAN KT KEDAI MAKAN MASA LUNCH..TERUS XSELERA NK MKN TGK FRONTPAGE PUNYA GAMBAR..
YA ALLAH, HENTIKANLAH KEKEJAMAN TERHADAP UMATMU DI GAZA...

*MENANGIS JUGAK*

mummy_adam said...

Aminn..
sya pun ada tgk paper utusan arinie.. mmg sangat2 menyedihkan.. sangat2 zalim..

iL4na said...

hi 1st time sini. saya pun menangis tersedu2 kat bahu suami, nampak je surat khabar terus call suami mengadu peritnye hati melihat nasib2 anak2 yang tak berdosa. Semoga mereka berada di syurga indah sekarang, jauh dari kezaliman yahudi laknat.

Anasfadilah said...

ami::serius,saya tengok sekali imbas je frontpage tu,saya tak boleh tengok lagi...

mummy adam::bayangkanlah,baby pun depa nak bunuh...saya sedih...tengok baby teringat ZIyyad..Ya Allah...tak sampai hati

lanotszz::welcome..:)...kita berdoa semoga yahudi laknatullah dapat balasan dari Allah.

Elyn Sani said...

i lg la x tgk lnsg bab2 perang ni... bkn x mo amik tahu tp x thn tgk!!!