Search This Blog

08 July 2010

*jalan-jalan*

semalam cuti,so kami bawa Ziyyad pergi Butterfly farm yang terletak di Teluk Bahang,Penang.

kami naik melalui Relau,ke Balik Pulau seterusnya ke Teluk Bahang..

sepanjang jalan di Balik Pulau ke Teluk Bahang,boleh tengok banyak lagi durian atas pokok yang belumpun jatuh


bayaran masuk untuk orang Malayasia ke taman rama-rama ialah RM10 for adults,kid am not remember,Ziyyad free :)

mari kita lihat pemandangan dari mata saya :)



rama-rama bertelur...yang kuning-kuning tu ialah telur rama-rama ye adik-adik


yang ini ialah ulut bulu..saya tak perasan kata ada kepompong dangling kat bawah kanan tu...ulut bulu ni macam bulu-bulu lain macam tepi-tepi dia...

banyak rama-rama :)

nampak tak kupu-kupu besar pinggan tu, saya pernah nampak live kupu-kupu ni masa saya kecik di rumah nenek saya, i can't believe my eyes..saya bagitau sapa ntah masa tu,saya kata saya nampak kupu-kupu besar pinggan! and tiada sape percaya..sedih...hahahah


di taman rama-rama ada juga beberapa reptile..atas tu namanya ialah alligator turtle,besar betul...

Ziyyad and swimming tuntung..Ziyyad suka tengok turtle :)

sampai di Iguana pit,Ziyyad baut ini

he threw his water bottle dalam kolam air..tak sempat nak buat apa,cepat betul tangan Ziyyad, tau-tau dah selamat dah botol tu dalam air..haih~~

Ziyyad kena pegang,dia kata masa ni "baaaah!passs..passs" (bah,lepas,lepas..) , he was trying to pijak a rama-rama...adoih yai.

mula-mula Ziyyad takut dengan kumbang ni..tapi lepas saya cakap tak ada apa-apa baru dia nak datang dekat saya dan ambil gambar

lepas taman rama-rama ingat nak pi mandi kat taman rimab teluk bahang,tapi hujan lebat

so balik lah kami,lalu batu feregghi, tiba-tiba babahnya decide nak naik feri..




ombak dipukul feri :)



ini adalah Ziyyad tengah imitate a plane.. "vwuuuu" sambil tangan buat macam plane fly. kebetulan ada aeroplane fly masa naik ferry :)

itu ajae,dah habis dah :)

p/s: malas nak taip la,mood cuti ni..hahaha

9 comments:

Ummi Aini said...

sang penyu...comel..:-)he2

Unknown said...

first three gambar adalah lawa. well done :D

Kak Lia said...

akak pun penah jumpe rama2 beso tu...kami 1 famili letak dlm kotak....then pas 3 ari kuarkan...dia dh betelor....rama2 tu mati kut (tk igt)....& telor dia kami simpan lagi dlm kotak tu....pas tu tk igt brape ari...bukak2 je..penuh ulat bulu.....hahahaha...kenangan....

ain fathihah fhm said...

hwaa, saya pun pegi taman2 rama2 penang jugak semalam.. kalau tahu, boleh jumpa akak semalam kan...

Putra Mama said...

tringat zaman kecik2 dulu, abh slalu bwk gi tmn rama2 ni pastu pi tmn rimba.. rindu penang... dah lama x balik penang.. :(

rina said...

last year pon kitorang pegi taman rama2 kat teluk bahang tu.masuk2 je pintu dia, jakun sekejap sbb bykkkkk gile rama2. penah pegi 2 taman rama2, 1 kat cameron 1 kat ranau, sgt sikit rama2 dia. yg kat penang ni the best so far. berbaloi byr rm10 :)

ken said...

sungguh comel anak puan..and so kreatif..pinjam sat...

saya penah pi taman rama2 tu..then saya start smoking kat dalam tu..tiba2 nampak 3-4 ekor mula jatuh mabuk asap..haha...

Anasfadilah said...

shinawawa :memang comel :)

tira :tima kasih.

mama rempit:simpan dalam kotak?hahahah..kenapa tak simpan dalam balang?

ain: akak gi pagi kul 10 mcm tu,time akak pegi banyak arabs je.. :)

putra mama:tulah kami ingat nak pi taman rimba,tak dan pasai hijan,mai balik penang,la musim durian :)

rina:meamng banyak la rama-rama,Ziyyad geram dan hendak menggenggam rama-rmaa..oh d d d dear!

ken:pinjam?ingat buku perpustakaan ke?hahaha. mana boleh hisap rokok di taman rama-rama,kamu ni kejam :P

Dils said...

Gamba memang lawa! *clap* *clap*

*sambil weeping that I don't have any photography skills*

Suke gamba Ziyyad try nak melepaskan diri tu. Dapat bayangkan.. die try move forward tapi kena halang. Hehe.

Dulu masa kecik, my late father bawak the family to the butterfly farm. I remembered it being very pretty , lovely and serene. And paling ingat scorpions well tu. Eiiiii..