Search This Blog

15 July 2010

*Dear Fiqah my youngest sister*

sorry im not with u in USM kubang kerian at the moment

all i can saya ur so-call-fren adalah tahik! biarlah kakak tak tahu hujung pangkal,i always rooted for u,no matter what.

tapi tulah,kamu kena bersangka baik aje dengan coursemate kamu yang beberapa kerat tu,cuba dekatkan diri dengan mereka,have lunch with them,and ask them ada ke kamu buat salah dengan mereka...susah i know,tapi give it a try,dan jgn putus asa (atau u pay them to be ur fren..hahahaha..ok cadangan tak boleh pakai)

(dalam masa seminggu orientasi not one coursemate tegur my sister,i wonder why..does my sister appear RICH..dan di cap sombong..hendaklah kalian tahu yang kaya itu hanya Allah,dan Allah saja..yang lain tu hanya pinjaman dari nya saja,if only all of have this mentality tak akan sapa rasa tinggi tak sapa ada rasa rendah...sumpah bodoh siyal bila kita naik kereta besar,ada laptop,ada psp orang kata,berlagak gila..padahal the person are trying their damn best to be friendly..kenapalah dangkal dan jumud sangat pemikiran kau niiiii!GAHHHH! lainlah kalau datang buat muka sombong berlagak..i know my sister,she is the friendliest among us,yang paling sombong dan garang adalah saya,hahahahah)

adik,akak bermohon pada Allah dipermudahkan jalan untuk kamu,minor setback tu pasti ada,few bumps in the road mesti ada,tapi kalau sampai coursemate kamu yang 10 orang tu tak dpat sampaikan pertukaran jadual kelas pada kamu adalah tak boleh di terima,and mereka adalah retarded dan tak suppose ambil Psychology in the first place,dan memang meraka dah lama saiko.

kalau kamu rasa tak boleh carry this course do let mama and babah know. i know u can carry the subject tapi pasal kawan-kawan kamu yang lahanat tu menyusahkan hidup kamu pun buat apa, benda yang suppose senang jadi susah sebab coursemate saiko kamu ni

im mad,im pissed off with this whole situation.

ini adalah cadangan terakhir,have all ur lecturer phone number or maybe their Fb account,so minta pensyarah post kat wall Fb kalau ada pertukaran jadual, asked them nicely and said to ur pensyarah " coursemate saya tak nak kasitau jadual dah tukar pada saya,because they are jealous i am hot" or something to that effect la.... if ur lecturer ada twitter,better! the key is RAJIN JUMPA LECTURER dan kalau kena buat appoinment,buat je..jadikan diri kamu apple of their eye

bila lecturer suka,apa-apa they will tell u first,they will find u first..nak tak nak ur coursemate harus refer pada kamu. world domination!!!!!!

u can do it adik sayang..sure u will with all the leader aura in u..hugs and kisses from kami di penang,kalau ada apa-apa dont hesitate to misscall us,am sure to call ur back asap!

p/s: saya pun pernah di cap kaya,hanya kerana bawak kereta crv babah saya,babah saya suruh jaga,pasal mama and babah nak balik kl,masa tu saya di ums(lucky me,babah posting di sabah..lalalala).. so yeah memang femes la jap "budak perempuan bawak crv"..eleh pinjam mak bapak boleh la bai, lepas seminggu,kena pulang balik,naik la bas kolej yang sesak macam tin sardin tu,masa ni la pondan semua jadi lelaki,nak berebut-rebut..boleh blah la pondan hipokrit!bluwekk!

p/s: saya bawak crv babah,dan jadikan sebagai bas mini "telipok,telipok!inanam inanam!" kerjanagkut kawan-kawan yang pi kelas sama atau pi ke lab sama-sama..lucky we have like 130 plus coursemate,tak macam kursus saikoloji adik saya tu 10 orang je kot...ee saiko betul 10 orang je belajar,tak fun!

disclaimer :read at ur own risk, ni adalah entry emo..memang ada macam-macam perkataan akan keluar,kalau nak nasihat jgn jgn time ni,sahih tak dengaq punya,oh yeah,aku benci anon berlagak baik,boleh blah .end disclaimer.

6 comments:

Unknown said...

walaupun post emo, wonder why i was laughing like mad. hahahaah

pakai swift pinjam pun, people cop me as 'kakak yang bawak kereta mahal'. >.<

nasiblah saya juga ramai kawan-kawan. dalam kawan-kawan ni pun tahu depa suka cakap belakang. nasib laa saya kawan sama rata je semua. best friends hanya satu dua which is really hard to find.

kelipkelipchumel said...

adik u tu br msk study dlm sminggu dua ni ek?ciannya dia..actually sy pn kt usm kubang kerian ni.tp working la.bkn study..i agree with u.one of da solution,she should hav num phone sume lecturer.then if anything bole direct to lecturer.

Anasfadilah said...

kelipkelipchumel:tapi tulah,certain lecturer tak kasik,tapi saya rasa kalau alasan munasabah,saya harap lecturer faham. awak kerja sebagai apa ye disana?maaf kalau saya tak keberatan bertanya.

n.a.j said...

itu lah manusia...first impresssion selalu salah...kena kenal2 dolu, baru tahu hati budi..ciannya kat your sis....

pesan kat dia, jgn stres2!!

mama danial said...

maybe Piko jek dari KL kot?
or maybe depa sumer minah skema, dia sorang jek yg layan blues?
whatever it is, asam garam belajar tpt org memang camtu...that is life kan?

p/s: tlg buat entry emo pasal harga minyak esok boleh? i tweet to KJ, haram jadah dia nak balas...(sebab dia kaya apa kisah...kita yg merana..eh emo laks!)

kelipkelipchumel said...

yeup.harap lecturer paham la kn.
tnya ajep.sy xkisah.ehehe..keje sbgi pereka..kunun kilija reka2 la kn.ehehe