Search This Blog

13 July 2010

*spelling bee*

sekarang ini dirumah saya dan husband terpaksa mengeja beberapa perkataan supaya tidak diketahui Ziyyad.

u think a toddler doesn't know anything u said? wrong! they knew..

so yeah dah dekat sebulan gak kami mengeja contoh la

mama : babah dah kosongkan A.I.R dalam P.O.O.L tak? (pool pelastik tulah)

babah: belum lagi

(if we said this out loud Ziyyad akan kata "ma,kak baju..nak mandi")

atau

mama: nampak tak P.U.T.I.N.G ziyyad?

babah:nampak,dah simpan dah.

(if we said this out loud Ziyyad akan kata "ma nak tingggg!" sambil nanges nak, kami dah kekang sikit kehendak Ziyyad ke atas puting,nak kamikaze terus kesian pula manja saya tu)

ingat budak-budak tak tahu ke?jangan lah underestimate budak-budak ni..

p/s: semalam saya mengalami meltdown,lucky i have my husband as my parachute whenever im felling so down...saya adalah kememeh dan manja,dapat husband yang faham perasaan dan situasi saya adalah satu rahmat dari Allah.

1 comment:

oren said...

owwhh..

dulu masa anak sulung tak skolah lagi, kami guna spelling gak bila part2 yg kritikal..now, takleh nak ngeja dah sebab yg sulung sudah pandai eja, dah tau bunyi..so, kami speaking la plak..sok2, kena belajaq arabic plak (supaya depa tak paham apa yg kami nk kata..hikhikhik..)