Search This Blog

12 July 2010

*pissed off*

1. saya ada berjumpa dengan kenalan, dalam setahun ada lah dalam 5 kali, setiap kali jumpa mesti dia kata saya " eh makin sihat nampak" , dan saya berhati baik akan senyum dan kata " Alhamdulillah" , tapi tu la hari tu lain pula katanya, dia kata "nak berlumba badan ke dengan anas?" which is apa masalah kau? kalau dah lima kali kau jumpa aku,and the same thing u said to me,sure my badan dah sama dengan my husband..kalau takde benda baik nak cakap,tak perlu cakap k,senyap pun boleh,aku pun bukan mesra sangat...conversation starter la sangat,yang di apun badan dua kali lima,siap double chin apa kes..kalau ikut mulut tak insuran meamng dah lama dah balas,but my mama taught me better than that.

2. saya adalah tak suka kalau orang tanya "bila nak tambah anak?" sedangkan dia baru berkahwin dan kau lah dulu tambah anak,aku dah ada satu,kau tu satu pun takde,kecoh siot! bila saya start pening pasal minum kopi radix ,mula la tanya "hah! ada isi ke?" nakje aku jawap, isi dah buang dah pagi tadi kat jamban..sumpah annoying..bila nak tambah bila nak tambah,habis baik akan jawab ini " insyaAllah,ada la tu nanti" kalau ikut nafsu marah nak je jawab "esok,boleh? nak berapa?18 ?"

asal pening,mengandung,asal meloya mengandung...kenapa shallow sangat pemikiran kau ni.

kalau stranger mungkin la conversation starter tapi kalau orang yang kita dah kenal lama,sensitif sikit boleh?

3. ada certain insensitive b*atch yang kalau keluar kat mulut tu sedap rasa je,like contoh ada pasangan yang memang dah tahu mereka sukar mendapatkan zuriat,dah lama kahwen, rumah besar lagi pulak,dan keluar dari mulut ni kepada pasangan tersebut, "rumah besar,sunyi je,kalau ada anak-anak meriah sikit" , ape pasal mulut kamu ni..nak kata muda tak,dah berumur gak lah...sensitif sikit boleh?


if u have nothing better to say,shut up je boleh?

4. ada lagi satu kaum,kalau ke dia tu semua la hebat...semua la terpelajar,semua lah kaya,semua la living oversea..semua nak cerita..sampai dalam hati kata "biar betul cerita dia ni?"

banyak bercakap benda tak perlu buat tambah dosa je

p/s: pagi-pagi mood suwey,dah humban ke sini,ringan sikit.

p/s: semalam saya pergi ke house warming party, dan this new mother dia tidur kan anak dia dalam endoi,tapi dia terlangkupkan baby tu,which is the baby bernafas thru lubang-lubang kain endoi tu,and the baby kept on crying and crying,and the mother kept on tepuk kasi tidur th ebaby,which is to no avail,the baby nanges and wont go to sleep, terlihat itu saya rasa seperti nak selamat kan baby tersebut,tapi bila tanya tuan rumah dia kata "memang biasa tidoq lagu tu" , scaryyyyy ok..macam boleh lemas je..and one more thing,bawah endoi tu lapik bantal,yelah bila ayun kebawah tak kena lantai,dan baby tu muka akan tersemban sipa kali di endoi...sickening ok!am lucky Ziyyad tido atas katil bukan endoi.

15 comments:

ShilaShower said...

nombot satu tu aku selalu kena. sungguh keji. lagi keji bila skarang orang cakap, "mesti berat kau dah sama dengan kown" gile, aku boleh jadi mak raksaksa time tu jugak. lagi2 1000 kali keji, bila dia datang dan pegang tangan aku, probably nak test berapa tebal lemak. nasib aku mengandung, kalau tak, sumpah aku maki hamun. sekarang kena sabo, nanti takut baby dpt perangai hantu tu pulak.

sistyah said...

saya pernah ada colleague yg mcm dila cakap. yang pantang kalau kita cakap pening, demam, cepat lapar...mesti dikatanya sy pregnant. dh la ms tu sy ni sdg berusaha dapatkan zuriat selepas dekat 2 thn kawin. pehtu akan bg pesanan2 penaja like pegila berurut, jgn makan sebarangan ubat nnt boleh sebabkan gugur bagai...yg lagi best sorang makcik ni pernah tanya, masa tu lepas beberapa bulan kami kahwin. dh ada isi ker? sy jawab belum. tau makcik tu kata apa? ni mesti tak pandai 'buat' ni. sy rs cam apakehal makcik nih?tp sy cuma mampu sengih je lah... Alhamdulillah, sekarang ni sy tgh pregnant 5 bulan... harap2 semuanya berjalan dgn lancar dan saya selamat melahirkan nnt.

afay said...

tolong!!slamatkn bayi tu!!
bler bc psl baby tu raser cam nk tlg jer..sian..bleh ker bernafas melalui lubang2 tu..idung dier x penyek ke..mcm maner nk masuk udara..haih..seriau..n tulang belakang dier ok ker tdo tertangkup dlm buai tu..tertangkup k..haih..sy plak yg pk terlebih.
tp tu la..kang kater kter menyibuk plak hal anak dier..tp sian tgk ke baby tu..sy x bleh tahan kalu tgk kedaan mcm ni..over lak k..

p/s:salam..sy blog hopper.luper nk knalkn dr..sbb raser x thn bc psl baby tu td..=)..salam knal..

Anasfadilah said...

afay: saya nak ambil baby tu,tapi orang dalam rumah tu (mak dia,kak ipaq dia) buat tak paham macam dah biasa,saya dah tanya kak ipaq dia,kata memang tidoq lagu tu..jadi saya pun clueless,nak tolong kang kata biadap..tapi tak tolong kesiannn!huhuhu

Dils said...

hehehe... tahu aje pendapat aku pasal mende2 camni.

Farah said...

errr lain kali cakap je takleh tidoq lagu tu..afif pon pakai endoi jugak kalau tidor umah bbsitter die..tapi takdela sampai mcm tu di paksa2..dah budak taknak tidor..orang ni kadang2 nak kejer senang je..budak di suruh tido 24 jam.

Farra Dhelina said...

ayyo shian nya bby tu..

sy mmg hangin no.1 tu.. bikin ht pannasss je

Annasue'G said...

setuju sgt dgn semua statement2 tersebut! kalo dilayan buat sakit hati je! huh.

wooo, yg endoikan baby tu. agak2 la. mcm scary je membayangkan.

MeL said...

haiyo mental tidokan anak cmtu, bahaya! ish geram plak i baca. hmm tu adalah soalan2 standard minah2 mulut longkang, tp klu i kena, i slamba je balas balik hehe..

FrH said...

1. aku menyampah org2 yg mulut longkang mcm ni, lg plak kalau tak sedar diri dia pon ada double chin jugak. maybe kau bole reply "eh kau ckp dgn cermin ke?"

2. ni mmg paling menyampah gile babeng. lg plak utk org2 yg caesar lg laa emo. kadang2 aku jawab jek blk "eh kau ckp dgn cermin ke?".

3. ni jugak betul. simpati sket utk org yg belum ada rezki mcm ni bole x? huhu (teringat kt few friends yg xpregnant lg walopon dah berthn2 kawen).

smua tu betullah dila. bole buat kit ayg jadik emo ;)

owhh kesiannye baby tu. dah laa tido dlm endoi, mcm tu plak rupe .. aduhhhh.

mangosteenskin said...

soal tubuh badan tu memang boleh menyinggung perasaan, tapi kadang-kadang boleh juga kita jadikan sebagai motivasi untuk berubah; mengubah cara hidup, rajinkan bersenam, kurangkan makan, misalnya.

tapi kalau soal tak boleh mengandung, nak buat macamana? Kalau dah semua buat tetap tak jadi, hanya Allah saja yang tahu jawapannya.

Anasfadilah said...

Mel: masalahnye the berat is still the sameeeeeeeee.... nak nangesss woo

soal mengandung,certain people otak letak dimulut,tu laju je keluar kata-kata tanpa berfikir

SurayaHarris said...

Erni:kau manader gem gem.ada isi je..standard la dah beranak pinak.kepochi gile org yg sound kau tu..

kelipkelipchumel said...

mmg geram kn dgn org2 yg xsayang mulut ni..bajet insurans mahal kot tu..

bout da baby tu mmg kesian lah..

afay said...

sambung komen lg...

1.agak marah bler org perlekeh2kn hal ni..raser mcm 'eh hello..aku gemuk ker kurus ker aku nk makan pakai duit ko ker..janji aku sihat..drpd kurus tp pantang itu ini sbb sakit xleh mkn'.
pastu nk banding2kn 'eh dier anak br 1 tp dh mcm tu..i anak dh 4 tp maintain..kikiki..'raser mcm nk sepak dgn laki2 dier skali...
hish..astaghfirullah..

2.plg x thn..pantang tgk org mkn asam sket..mulelah..sengih2 tegur..dh peminat asam..nk wat cane..feveret aku kann..smpai satu tahap kter terpaksa menidakkan awal2 mcm kter xnk sgt plak..padahal bukan xnk..blum masa lg..tp mulut tu kalu dh 44 kali asyik meniddakkan..??..
hish..itu sumer rezki dr Allah..