Search This Blog

23 October 2009

*push the tempo*

Ini Ziyyad

semalam tak mo tido sampai pukul 9 malam

jadinya semalam saya menjahit dengan dia

pasal saya tahu,saya sibuk waktu siang

jadi walau sibik waktu malam sekalipun,saya akan beri perhatian pada dia juga

waktu ini,waktu pebesaran untuk dia

waktu ini,waktu dia membesar

biar lah sibuk macam mana pun,do have time for u kid(s)

husband ada,tapi dia ke toilet and pegi minum jap (and whyyyy i tell you this?!)

saya usap-usap kepala Ziyyad masa dia tengah main

saya pandang matanya semasa kami bermain

dia main benang-benang yang saya dah susun elok

takpe,benang boleh disusun semula,masa yang berharga dengan Ziyyad tak boleh di cari lagi

dia tiup-tiup lubang kat benang tu

saya ketawa..

dan Ziyyad turut ketawa

Happiness = Priceless :)


p/s:: sepenat mana pun,sesibuk mana pun,hargai anak kita,bukan dia pinta lahir ke dunia,kita yang nak pada anak..dah dapat,sila hargai,seharga-harganya :)




6 comments:

Eliss said...

mesti ziyyad bleh bakat mak dier nanti..pandai menjahit..hikss..jelez ai..

Anasfadilah said...

eliss::ganti Bernard Chandran! jadi macam Jimmy Choo pun ok,buat kasut..heheh

Cikpid said...

aku heran camne ade ibu bg boyfren die dera n liwat anak sampai mati..

bongok btol

Ely Hasrul said...

alaaa terus rindu kat sami.. hahaha betol sgt2!!! walau sebok, walau tgh hangin, walau tgh penat sila lah luang masa dgn anak, mlm selasa arituh papi miting dlm bilik komputer, patu dia kuar dia kata dia ade 1/2jam sbb nk start miting lein tapi 1/2jam tu dia nk prepare bende. time tu sami dh 'papi papi' dia panggil sambil tunjuk kertas drawing, aku suh papi layan kejap papi xsempat terus aku ckp '5minit aje d, u ade 25mins nk prepare xkan xcukup? kesian la kat sami' slow aje aku ckp tapi pandangan tajam la kan hahahaha terus papi guling2 main ngan sami. kadang papi tu ingat sami mcm kite yg memahami. mana la sami tu paham hahahah.

eh ziyyad tiup2 benang tu musti dia nmpak kite buat konon2 nk menjahit hahah comel!

Anasfadilah said...

cikpid::tu bukan bongok dah tu haramjadah..hahah

ely:: yup,diorang tak paham,yg diorang tau diorang nak main je

tulah,sibuk tiru mama dia jahit..memang cuteness!

A.H.A.D said...

ziyyad nk beljar mnjahit tu nk jadi cam rizalman hehe