Search This Blog

13 October 2009

*Chronicles of Ziyyad's babysitter 4*

day 1 Ziyyad ok,he smell naissss masa balik! i kiss and smooch him endlessly

semalam mak saya kata kat rumah macam opis

ramai tanya pasal Ziyyad nak mengasuh dia..tiba2 hot stuff plak anak ku seorang ini

tapi saya dah suka pada Kak Maria,anak dia pun suka pada Ziyyad dan Ziyyad nampaknya suka pada anak-anak kak Maria

cuma pagi tadi dia nanges sikit,selepas di pujuk tengok ayam and cat (umah kampaung ada real life chiken i tell you..hahaha) baru reda sikit tangisan dia

saya harap kak Maria akan jaga Ziyyad elok-elok kalaupun tak sayang pada Ziyyad, cuma belas kasihan dan ihsan saja pada ZIyyad sudah memadai bagi saya

hari itu,malam sebelum Ziyyad dihantar ke kak maria buat pertama kali,sebelum Ziyyad tido

saya bisikkan ke telinganya

"manja mama Ziyyad,esok mama hantar ZIyyad rumah pengasuh baru, Ziyyad jangan nangis- nangis tau,mama baba pegi kerja kejap je,lepas tu balikla

Ziyyad jangan nangis teruk-teruk tau,nanti susah hati mama,nanti mama risau"

Ziyyad buka mata sikit masa saya cakap,dan lepas habis cakap dia terlelap semula

melihat Ziyyad tido dalam dakapan saya pada waktu malam yang hening,membuatkan hati menjadi cair dan sayu...

p/s: Kak maria told us " Ziyyad faham apa orang cakap kat dia ye,suruh tido dia tido suruh pejam mata dia pejam,suruh kemas barang dia kemas balik" saya senyum je sambil hati berbunga-bunga,itulah anak saya Ziyyad :)






Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

10 comments:

Cikpid said...

Alhamdulillah..

mnta2 bukan takat belas kasihan..malah ksh syg die bagi juga..

Emma said...

alhamdulillah...

dah dah jgn meroyan kat blog dah..

-mama emma®-

mommylyssa said...

suka baca yang ini... hopefully Kak Maria will keep on taking good care of Ziyyad... insyaallah.

aZeeMaH said...

sabaq na puan dillot...sumer tu ada hikmah...

Farah said...

hehe alhamdulillah.. ziyyad mmg good boy la!

Jiji said...

btw, maybe masa jemput ziyyad hang bawak kuih sket utk minom ptg.. aku buat gitu jugak.. kasi penjaga happy.. dia jaga elok elok anak kita bila dia tau kita tak berkira

Anasfadilah said...

Jiji:: bagus tu,boelh eratkan ukhwah summore

Sue Anna Joe said...

:)

eeee. sonok.

Drama Mama said...

oh dah lama tak jenguk sini. kat minden ada one nursery ramai staff usm hantar kat situ.owner dia datin tapi dah tua la pangkat nenek gitu, husband dia is one of the pengarah in USM publication, nice old couple. good place rasanya coz my neighbour hantar anak dia dua2 kat sana and never have any complaint, but biasa la kalau kat nursery mesti kurang perhatian compared to babysitter, i think la.

kalau kak maria ni okie then Alhamdulillah, asalkan Ziyyad dapat perhatian secukupnya, kalau dia dapat beri kasih sayang lagi la best kan.

doa kan ja la eh

Obefiend Weiland said...

oh anak sedaraku

mak kamu sayang kamu. kalau kamu dah besar tak sayang mama kamu. uncle eff akan rage!!!