Search This Blog

12 October 2009

*chronicles of Ziyyad’s babysitter III*

tadi,lagi satu pertemuan untuk mencari bakal pengasuh Ziyyad

dengan bantuan mak dan ayah,kami dipertemukan dengan kak maria

En.Anas kata orang nya tak banyak cakap,lemah lembut (saya tak dapat jumpa kak maria tengah hari itu,jaga ZIyyad,demam panas gigi geraham nak tumboh)

anak ada 7,yang paling bongsu darjah satu,pernah menjaga budak seramai 5 orang dulu

Kak Maria akan hanya menjaga Ziyyad seorang saja, tiada budak lain kecuali anak dia sendiri saja

saya membaca komen di entry Chronicles of ZIyyad’s babysitter 2 (CZB 2), saya baca komen dari kak ros dan rumiza rashid,betapa cekal hati mereka ni

komen nieda pula yang sanggup berhenti kerana kasihan pada anaknya

terima kasih atas komen dan doa dari kalian semua,ia amat ber erti buat saya,walau tak pernah jumpa,kita saling mendoakan antara satu sama lain :’),semoga Allah mempermudahkan urusan harian kalian ye :)

ntah lah, mungkin saya tahu rasanya di tinggal bersama orang lain untuk di jaga dan di asuh sewaktu kecil,saya bagaikan tidak mahu langsung Ziyyad sama seperti saya

saya tahu,waktu dulu,mama juga bekerjaya, mama juga terpaksa

saya harap kak maria ok,saya harap dia belas kasihan pada Ziyyad

p/s:: this is an autopublish post. this entry is written on Sunday, 1.30pm.am supose to go to 2 open houses,tapi Zyyad demam pula,kasihan dia..macam2 dugaan Ziyyad hadapi kecik2 lagi…hmmm

p/p/s:: to date we seek almost 6 person to be ZIyyad’s babysitter.. memang kena ada resume jugalah depa ni,senang nak tengok..kihkihkih


chronicles update:: send Ziyyad tis morning to Kak Maria, and she doesnt have a working hp..my worst nightmare just begin ealry in the morning..sungguh discouraging betul lah!GAH! seriyes rasa nak benti keje.sungguh!!

13 comments:

KV said...

dila, moga kak maria boleh jaga ziyyad dgn baik. Akak pun tumpang risau ni.

mama salmi said...

dila,

mg2 mudah pncariannya..sama2 la kita mdoakan anak2 kita slmt di bwh jagaan bbsitter..amin...

Farah said...

harap2 kak maria jaga ok..mmg susah nak carik bbsitter yang elok skang ni..kami pon hanta afif ke bbsitter jugak..lebam2 kat kepala kadang2 calar balar muka..tp kite pk positif la anak kita pon lasak...budak tgh belajar nak berjalan..mmg bykla jatuh2nye..tp bab lain mcm kebersihan ke bagi makan n susu sume ok..

3740Journal said...

kesianla baca kronologi pasal babysitter ziyyad. yerla tinggalkan anak ngan sape2 pun, memang akan susah hati. sebab jaga anak orang dengan jaga anak sendiri memang lain. Lagi2 kalau ramai pastu satu2 tak terkawal. semua ade pro & cons. Hope kak maria ni bolehla dipercayai. Doa byk2 ok..

Arin said...

alamak..hp dia tak ok?tepon umah?ade?cmana mau keepin touch in case ziyyad ade pepe hal..adehh..

NM said...

anak dia ada 7org eh?huhu tak rasa ramai ke? sya dlu nyaris2 nk kasi sara kt satu akak ni jagakan..tapi cancel..sbbnye kt rumah dia takde baby girl..plaktu anak dia semua lelaki..risau gak,tanak ler jadi apa2 kt anak dara sya..yela skrg ni bkn ley caya sgt kan..huhu

Anasfadilah said...

lin :: anak dia 7,ada yang dah kawen ada yg dah masuk u ada duk poli

yg kecik ada kat umah darjah satu

saya kira tawakkal dan berdoa saja ni semoga ZIyyad ok :D

kak arin::nowadays boleh dikira bape ramai org ada landline neh...heheh..

Hanz Jamaludin said...

oklah tu, jaga ziyyad sorang...alhamdulillah dapat dia focus nanti, semoga semuanya ok...

littlemama said...

dila, hopefully si maria ni okey la kan.. ingat, take charge of the situation..

kalo HP dia takde/tak ok.. apa kita dila cari HP cikai yg murah punya + ambik prepaid murah punya juga (RM10 ke) dan letak dalam bag ziyyad..

bukan bagi dia tapi cakp kat dia ni HP ziyyad punya.. anything urgent to call dila use that..dila nak call pun senang.. ckp kat dia hanya pakai untuk call dila saja

HP tu bawak balik la hari2.

Anasfadilah said...

kak ros::

i was thinking macam tu jugak

yeah to that extend risau punya pasal

thank kak ros,idea yg sangat bernas!

Jiey^Mien said...

Harap2 Maria nih ok la jaga Ziyyad..
Sama2 doa ek..
=)

ken said...

salam puan, I'm the anon from ur previous article. Humble appologize from me for a such criminal as being an anon...

balik pada citer maid...itu terpulanglah pada puan samada puan nak amik atau tak...saya cuma nak kongsi pengalaman...saya pernah juga tinggalkan anak dekat pengasuh...memang tak boleh tahan perangai dia...tapi anak saya suka dan sayang kat pengasuh tu..maka kami terpaksa bersabar..

bila datang anak kedua kami hantar kepada pengasuh lain..maknanya setiap pagi terpaksa hantar kepada dua pengasuh yang berlainan...

masalahnya pula anak bongsu kepada pengasuh yang baru ini suka pukul anak saya(saya selalu juga nampak depan mata)...setiap malam anak saya akan menggigau dan menangis...

ketika itu saya cuma ada dua pilihan samada wife berenti kerja atau maid...nak cari pembantu yang memenuhi piawaian memang payah sangat...

setelah berbincang dan sama2 buat solat istikharah kami putuskan amik maid..memang mula2 kosnya rabakkan poket...tapi demi untuk memberi yang terbaik kepada anak2 ada benda yang terpaksa digolok dan gadaikan untuk amik maid..

alhamdulillah setelah tiga tahun berlalu segalanya lancar walau kadangkala ada juga yang tak kena..

saya doakan semoga puan dapat jumpa babysitter yang the best utk ziyyad...kalau puan berenti kerja dan jaga ziyyad memang itu paling sempurnalah...tapi penat juga suami puan nak tanggung semua...

anyway puan wish u with the best and forgive me coz i dont have any link for u to drop by..

Anasfadilah said...

hi ken :)

bukan criminal lah..cuma macam tak best la nama anon,ken best sket macam pakwe barbie tu :D

kalau sampai pukul tu memang melamapu lah..

thank for ur doa

takde link ke..kalau ada link boleh buat lawatan muhibbah :))

p/s::no hard feelings ye ken :D