Search This Blog

28 October 2009

*1000 miles*

hari ini Izzul Ziyyad genap setahun 3 bulan (15 bulan)

semalam petang saya ada beli biskut chipsmore (untuk saya sebenarnya,teringin makan choclate chip cookies)

saya letak dekat atas meja

Ziyyad capai biskut tu dan bagi pada saya suruh buka

so i tear the plastic open

break the biscuit into small pieces

and handed him a small piece

tapi dia nangis! merajuk,lari duduk belakang sofa

i was like nak gelak,pasal apa perangai macam ni pulak

saya pun pegilah kat belakang sofa,duduk mencangkung sebelah dia and handed him the small piece biscuit

he cried even louder and geleng-geleng kepala,siap bercucuran air mata

and then i handed him the biscuit in whole,satu bulatan penuh biscuit chipsmore tu

baru dia gelak and senyum-senyum,take the biscuit from me and eat the biscuit happily

ambooiiiii tak mau yang kecik,nak yang besaq,tak padan mulut kecik ye

nanti mama belikan Ziyyad chipmore mini k

p/s:;saya tak bagi dia satu keping biskut tu penuh,pasal saya tahu makan sikit lepas tu dia buang.(dia buang saya kutip,tiup-tiup sikit saya pun ngap! 5 second rule applicable untuk saya je tau..heheh)



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

11 comments:

Elyn Sani said...

hahaha slalu keje mak la kene kutip pastu ngap... kutip ngap.....

Anasfadilah said...

itu pasal perut mak tak kempis-kempis..hahahha

eiNa said...

rule itu jugak applicable untuk sya.. :P cepat2 kutip masuk mulut mak .. hehee

♥MAMASYAZA♥ said...

mmg tepat skali..apa2 pun camtu la cepat2 kutip masuk mulut mak...mak gak yg bertambah cute

Eliss said...

sama laa rule tu..hahaha..nuha pun sama eksyen kalo bagi kecik2 makanan ni..kdg2 aku buat dek jer, aku ngap dulu then separuh bagi dier kadang2...hehehe

Cikpid said...

wah..bg kecik tak mau yer ziyyad..siap majuk blkg sofa yg x tahan tu...hahahhaha

Little Mama™ said...

izzah, satu balang biskut tu dia nak sorang.. suruh bukak balang, bagi satu tak nak... nak semua sekali.. pastu sepah-sepah *pengsan*

isabelle said...

pandainye dia...
mesti dlm hati ziyyad, dia ckp "mama ni bagi yg kecik, mesti mama nak mkn yg besar.mana aci!"
hahaha

Unknown said...

hai la ziyad. ni perangai mama kamu ni. hahah

comel itu budak ^_^

Jiji said...

aisey, esok keja aku mop lantai je la bila anis dah nak makan macam-macam.

Nadiah Sidek said...

hehe..kelakar la ziyyad ni