Search This Blog

01 October 2009

*menjaga hati*

nadiah sidek: betul tau,kita sibuk jaga hati orang,ada orang nak jaga hati kita

tapi tulah..

tentang Mary Kay, semalam saya dan suami bercadang nak pegi jumpa dia pada waktu malam

Ziyyad, kami panggil Jad (adiq ipaq,lelaki,masih single umo 26,suka/pandai jaga budak-budak) untuk jaga dia di waktu malam

tapi Mary Kay takde,pi keluar..hari ni buat open house

En.Anas kata pada saya

“kita bagi dia sebulan gaji,pasal tak bagitau dia awal-awal..kesian kat dia,ini punca pencarian dia juga jaga budak..

cuba kalau kita kena retrenched,tak dapat pampasan,sakit hati jugak kan

jadi kalau kita bagi dia duit bulan depan,kurang-kurang boleh tampung dia sementara cari baby baru untuk jaga“

baik betul la En.Anas ni kan..kita pikir nak bagitau straight to the point je

hati orang sakit sape yang tahu,kalau di jaja cerita bukan-bukan pasal kami kat orang lain macam mana

jadi untuk menjaga hati,kami bagi dia duit jaga bulan 10 punya (saya nampak note RM50 berkeping-keping ada sayap berterbangn ni..huhuhu

dahla baru bayar gaji mary kay bulan lepas,pastu kena bayar pendaftaran Ziyyad kat nurseri,la kena bayaq plak untuk bulan 10 punya gaji..dekat RM1k gak la semua sekali..dah pulak gaji saya dapat awal hari tu,bulan 10 mana dapat gaji awal lagi (saya kontrak je)

menjaga hati punya pasal

p/s:: ZIyyad semakin banyak akal sejak duduk nursery neh.

5 comments:

Emma said...

kalau ckp kat dia, korang bayar 1/2? kalau akak, mmg bgtau awal2.. x larat nak jaga hati org.. huhu (pesen hati kering!)

-mama emma®-

Anasfadilah said...

takpelah kak emma,rezeki dia tu..lagipun kami berjiran..hidup berjiran ni kena jaga satu sama lain juga kan..ada rezeki dia ada juga rezeki untuk kami,InsyaAllah

Eliss said...

x per..ada laa tuh rezeki lain untuk ko erk dilla..Insya Allah..buat baik, diganda baik...Ingat tu :)

Cool said...

hurmmm, janji ikhlas.

Dari pandangan aku tak perlu bayar pon.

Aku lebih suka buat gini..

Masa bagi tau dia, hulur kan RM 50/RM100.. ckp "Ini ada sedikit rezeki kam kongsi dengan makcik.. lepas ni kami nak hantar ziyad pi nurseri kasi dia belajar bergaul.."

Tak payah direct sebut "TAK HANTAR ziyad lagi.."

kena tactful sket ngn orang tua.

Anasfadilah said...

Jiji,she is not that old pun,pangka kakak dengan husband aku je..

memang dah rangka apa nak cakap pun dgn mary kay,tak dak la kasaq sangat cek oi

p/s::aku dah pos the bumbo yerterday..tunggu tau!