Search This Blog

19 October 2009

*the internet is killing me!*

sorry for the lack of updates <---yes,with s

salahkan orang di IPP sana, kes tak bayar tunggakan bil,ni pakai maxis prepaid boradband ha,gigih tak nak update punya pasal

satu hari tak tengok blog,boleh dimaafkan lagi,kalau seminggu sorry beb

boleh kena sawan berbuih mulut tu

i need my daily dose of blog,email and facebook (and occassionally artist gossip..hahaha)

oh ye,saya beli henpon baru..nokia E63 saja pon,tak de nye Iphone segala..so takyah la tunjuk gambar henpon kat sini.. (Henpon canggih je tunjuk,henpon tak canggih simpan dalam kocek)

saya beli dari usaha saya menjahit selama ini,dapat la merasa nokia E63 AP set (ap murah sikit..hahah,beza AP dengan ori set ialah warranty saja..memandangkan saya tak ke argentina mahupun zibabwe,warranty local saja susah memadai..takyah zitron bagai semua)

bila dah ada QWERTY keyboard,seharusnya saya menaip sms secara penuh dan bukan short from (kalau tiada qwerty keyboard pun,saya tulis penuh juga)

semalam dapat SMS ini

"sowi,clap 6ber ni"

puas saya translate apa kejadah sms ni bunyi

clap sixber?apakah!!!??

oh rupanya SILAP NOMBER

apa ke bangang sangat,kalau malas sangat nak tulis nombor tulis je lah no. yg tersasau pegi 6ber tu pahal (maaf atas kekasaran,saya anti org tulis sms kayak gini,mau aja gua tamparim muka lho,mengerti nga?!)

sengal ok!

so, kawan-kawan semua sila la sms dengan betul,jangan diikutkan sangat shortform merapek tu..samapi tak boleh di baca..cacat bahasa di buatnya

p/s:: habis cerita,call je.








Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

11 comments:

ska said...

wah.. sudah beli E63 kaler merah ye? ;) sama lah kita! *high 5*

Farah said...

hehe sudah dpt hp yg diidamkan la ni..alaa AP pon ok pe..hp saya lagi cikai..semalam hp rosak terus carik hp baru harga 98 ringgit hahahaha..asal leh call dan sms ok je!

Little Mama™ said...

ha ah.. me pun nyampah orang suka guna bahasa ntah apa-apa ni.. tak faham mak!

NM said...

patutla ada gak budak yg ley failed spm ketas bahasa melayu..ni le puncenye...sbb diorg ni pn kadang2 jwb soalan tulis shortform jek....sya penah tengok paper student mana ntah..abg sya cek paper spm dia..sedih3x..

♥MAMASYAZA♥ said...

samalah cam akak...anak2 sedara kalo antar sms ntah apa2...daku mmg tak paham..last2 call lebih senang...bebudak zaman sekrg camtula

Eliss said...

yg tak tahan aku tulis ak, tu yang aku rasa nak bagi penampo sedas..

Cikpid said...

sejak menggunakan E63..sy menaip sms ngan perkataan penuh..hahahha

Elyn Sani said...

ekekek gelak akak baca 6ber tu!!!

Ely Hasrul said...

hahhhahah gila canggih shortform nyek..

eiNa said...

tu tunjukkan derang telebih kreatif smpai nyusahkan kta lak nak baca..
"6ber" saya pun bca sixber..kakaka

Anasfadilah said...

eina::see..eina pun sixber..saya lagi la mula2 baca..apakah gerangan ayat ni bunyi..terlebih kreatif pun masalah jugak kan