Search This Blog

23 February 2009

*ya habibi*

untuk tatapan bakal mentua Ziyyad...hahaha,dan juga tatapan Auntie Tim :) (ntah bila ntah tim kita nak jumpe...haihhhh)

::Ziyyad in hands me down baju melayu...im not cheapskate..im frugalicious...hahahahmpehhh!::


saya tak tahulah,tang mana

tapi kalau jalan-jalan,orang pasti akan tegur Ziyyad

"cute la dia,macam Arab"

saya belek anak sendiri.mana Arabnya Ziyyad

di matanya kah? di hidungnya kah?

tapi kalau ikutkan sebelah saya,dipercayai babah saya ada keturunan Arab..

jadi mungkin genetik yang dorman dalam badan saya,dipindahan ke Ziyyad masa mengandung..

nampaknye alel Arab ada dalam badan saya,cuma ianya resesif

(syabas erni, anda dapat A untuk kod kursus B1505 Biologi Asas)

kadang-kadang bila dalam lif crowded with people and also us (dgn stroller bagai..) orang secara tak langsung akan tengok Ziyyad..

macam bahan amusement sebelum sampai ke floor masing-masing

people will start cooing and playing with Ziyyad

kadang-kadang Ziyyad ketawa,kadang-kadang Ziyyad akan buat evil stare (Ziyyad, no! only mama boleh buat evil stare...ini akibat masa mengandung kan Ziyyad selalu buat evil stare kat orang,akhirnya terkenan anak sendiri...wooo wooo)

tapi saya ada sedikit bangga juga.. (weii tipulah tak bangga ada orang kata anak kita cute..kan..kan..kann)

Alhamdulillah...syukur (insap jap...)

Mama long pernah kata pada saya dulu,kalau saya tak melahirkan anak yang comel dan cute dia tak mau main dengan anak saya..

apakahhh!

tapi saya rasa,semua orang suka baby,dan semua baby adalah comel!



p/s::dulu saya tak boleh tahan dengan suara baby nangis sambil jerit-jerit

10 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

ya betui dila, sumer baby cuter, terutama anak kita sndiri kan ka kan.. hi hi hi

Unknown said...

yes
ziyyad's evil stare sangat mirip mamanya

pandang orang jeling2 je woo

ekekek

Arin said...

kalau hanum dalam lif yang dipenuhi dgn macam2 org..dengan selamba nya dia akan cakap "hai abg..","hai , kakak.."..waduhh..over peramah le pulok anak dara aku nih!

DYLA said...

mmg dah lama perasan yg ziyyad ni rupe mcm arab... untung btul ibu dia.,..

Unknown said...

yer lar cik, cuba dress up kan dia with baju ala2 arabic, mmg konfem pak arab lar...

Elyn Sani said...

wah kalo ade muke ala2 arab sure hensem bile besau ni!!!

mummy_adam said...

hensem.. hensem.. ziyyad ikut muka mama or apa ek??

Anasfadilah said...

tiara :: betul betul betul! hahaha

micik:: eh tira,akak pandang org jeling-jeling ek....hahaha

kak arin :: si hanum memang la peramah amat..kejap je boleh geng ngan uncle sumolah!hahaha

dyla :: untung?Alhamdulillah..jangan lepas ni susah masuk America sudah..mahu kena tahan takut terorrist plak..hahaha

suryati :: yes..boleh kalahkan mawi lepas ni..arabian night ye..tengok Ziyyad la nanti jadi ali baba..hahah :P

Elyn:: hensem tak pe,jangan OsamaLeden jek nanti rupenye...hehehahah

mummy adam:: tak ikut muka kami,ikut muka datuk dia sikit...ala Arab

Anonymous said...

ziyyad nak jadi menantu makcik?

eh lupa plak aku takde anak dara

:D

Nani~~{@ said...

salam Dila..

diakui kecumillan Ziyyad..sooo cute=)

P/S: ada baby Omani mcm muka Ziyyad la..