Search This Blog

24 February 2009

*crafter*

saya bukanlah crafster sangat

cuma bolehlah menjahit secara sambilan

menjahit merupakan salah satu hobi saya selain melukis,mewarna(??), dan mengumpul setem

ada banyak orang lagi di luar sana lebih kreatif,dan mereka sesungguhnye sangat rajin

siapa-siapa yang pernah buat quilting atau patchwork,saya salute anda...

saya pernah buat quilting dulu masa di Tingkatan 3 (KH kena buat kotak musik,pastu kena jahit tutup dia)

oleh kerana tersangatlah cantiknye quilting saya (perasan!) kotak itu telah diambil cikgu sekolah tanpa membayar wang upah saya!

hampeh! main ambik je,nak cakaplah..

menjahit perlu ada kesabaran,saya pelik...kerana saya orang yang kurang sabar,dan sering di label 'garang'

ramai craftters malaysia saya jumpa (well,saya blog walking and jumpa blog mereka)

dibanding saya dengan mereka ini,mereka adalah lebih hebat!

saya setakat jahit lurus je, mereka buat quilting,embroidery,patchwork,smoking dresses,ribbon sewing dan pelbagai lagi yang hebat2

nanti akan letak link crafster Malaysia di blog saya :)



p/s:: mesin jahit Jenome itu sangat hebat! dan mahal juge...jadi tidak mampu,i stick to my trusty Brother sewing machine,yang suka 'melompat' kalau jahit laju sangat...hahaha

p/p/s:: Runway Project guna jenama brother apa...ok la tu! (gaya kakak dato siti)

berapa banyak p/s daa:: Dulu suka tengok rancangan Carol Duvall :p

No comments: