Search This Blog

28 December 2008

::pada pendapat saya::

bacaan ini saya tak tanggung ye sapa yg kecik hati,sakit hati,makan hati,hati ayam...sapa tak mo terasa,saya saran,makan ketupat di tempat anyaman ketupat..hehehehahaha.

seperti perempuan lain,saya juga penggemar handbag,tak kira pa jenama sekalipun,saya suka bentuk beg yg cantik pada pandangan mata saya

korang pernah tak teringin nak beli bag anya hindmarch,atau marc jacobs atau LV ke apa ke?

tapi tade duit sampai riban-riban?

korang pernah dengan mirror image atau replicate tak?

heheheh

seriyesly,pada pendapat saya kalau dah tak mampu nak beli beg mahal2,tapi teringinnnnn sangattt nak beli certain designer bag tapi tak mampu,korang oleh beli yg replicate punya

replicas handbag ni ada kualiti,ada yg A ada yg AA ada yg AAA ada yg 7 star quality,yg memang sama dengan ori

how to buy replicate..

1.korang kena buat research dulu,pegi layari laman web beg ori

2.know your handbag,jenis2 dia maksud saya.. minilin,damier ke gm ke pm ke...bleaker ke...study dulu beg-beg ni

3.lepas tu tengok plak replicate ye..sama tak dengan yg ori..pasal ada gak replicate ni yg keluarkan beg yg pengeluar ori tak keluarkan...pandai-pandai buh line baru...hahah...namapun replicate kan...hahah

4.untuk A grade,ada yg tak sampai Rm100 pun korang dah boleh dapat..kalau 7 star quality ada yg sampai RM500..tapi kalau banding dengan yg ori itu baru friction je RM500 tu..

5.bilai nak beli,korang cek dulu semua,tali dia,brass handle dia,semua la,make sure seakan-akan sama supaya tak dituduh beli kat danau kota atau petaling strett padahal memang beli kat sana pun...hahaha

5.make a bargain,tawar-menawar la..kalau gi LV ori setahu saya depa tak pernah ada sale pun..

6.pakai lah dengan yakin hati,sure org tak perasan tu fake pun...hahaha

7.ada orang kisah korang pakai fake pun apa korang peduli,ada yg nak terjah korang ke tengok no.siri ke apa kan?

tak semua mampu,tapi semua ada hati..kan?

saya tak paham awat mahal sangat yg ori ni..kata buat dari kulit lembu...tapi pesal ribu-ribu?

lembu istimewa raja ke kulitnye...hmmmm?

saya tahu,ada yg mati hidup balik pun tak akan pakai beg tipu-tipu ni...jaga standard atau apa saya tak tahu...suka hati deme lah..


p/s::nike,paul smith,mac make up tak ori semua ada...hahaha!beli atas tanggungan diri sendiri ok.

p/p/s::i buy fake,be it dvd or handbag...eleh korang tu download internet free lagilah...hahaha!

p/p/p/s::sape nak tengok koleksi hnadbag tipu saya...angkat tangan... :)

6 comments:

Dils said...

huhu.. ramai jugak tak agree ngan fake bag ni, sbb atas reason yg tolong buat tu child labor.

Tah la. Tapi kalo pegi Vietnam or India sume2 ni, Ok lagi children tu buat keje dari kena prostitute diri.

Tapi aku tak brape suke sgt dengan fake. Because in my opinions banyak je lagi lesser brands yang ade quite good bags.

I don't mind buying bags from Vincci ke PDI ke, Reject Shop ke hihihi, or kedai tah mana2 with beg mana2 yang rm20 ke. Huhu. Sebab I don't feel like nak kejar brand kan if you don't have the money. Copy or not. Kalo ade duit extra and teringin tu well, your money pon.

But yeah, ade certain bag yg macam LV or Miu Miu fake stuff die bole capai 1k (gi kat sg wang ok. Igtkn nak cari beg murah yg bodo2, fake pon mahal camtuh, baik tayah).

But nope, beg ambo tak penah lebeh 150 i think. Mungkin tak penah lebih 100 pon. Huhu.

Anasfadilah said...

dils::good good..tapi saya beli bukan pasal brand,tapi pasal bentuk....:)

serius ada yg 1k even fake..woahh!

ni stil kumpul nak beli laptop baru,nth ah bile tercapai..hahaha

same here,tak pernah ada bag pebih RM100...kalau org bagi,best jugek ek..heheh

Elyn Sani said...

kalo beli fake pun cecah 1k baik beli laptop kan!!!!

Anonymous said...

tak gemor beg branded nih. Banyak sangat tanda soalnya. Baik beli beg funky yang datang dari hong kong atau korea. Sejak ketemu Alice Wonders, i fell in love with those bags. Kalau surf Net, beg-beg gitu leh dapat less than RM50. Lagi chantek....takde sapa eh copyright design dia. Janji ada beg kan?

Anonymous said...

saya ada satu henbeg je & tak tau brand2 henbeg, ape lagi fake atau ori..

wakakakaka.

Nina said...

ngeh2...kene sador diri ni...ader gak citer2 memiliki beg riban2 tu..tapi pikir balik..next time biler duit da tak tau nak guner kemaner..kakakakak