Search This Blog

01 December 2008

::dam dee duu::

template kali ini namanya

clean cut..heheh

saje tuka-tuka...

putih bersih...lalala

saya nak tanya

apa korang buat dengan botol susu lama?

memandangkan sekarang ini ZIyyad pakai botol avent yg bukan BPA free,jadi saya kena tukar botol baru..

masa dalam pantang, ada orang bagi saya set bottle susu dari kiko..

mestilah tak BPA free..

tapi apa yg saya bace dari forum-forum

botol-botol macam ni,kena selalu tukar,dalam 3 bulan sekali tukarnye.

jadinye,kawan-kawan...apalah nak buat dengan botol susu lama tu?

nak dibuang sayang,nak disimpan buat semak aje..nak sedekah,apa plak nak bagi anak orang BPA kan...hahaha

botol-botol macam kiko,pureen,tolljoy,murah,comel dan berwarna-warni...hehehe

ada katun-katun...heheh



and,because i am so nice today, i give u the BPA free bottle cheat sheet

go HERE


p/s::buat tanam bunge?hahaha

6 comments:

Mommy Lyna said...

botol susu lama saya buat jadi mainan hafiy pasal dia suka buka-tutup bekas. so daripada aku beli bekas2 baru, bagi je botol2 dia yg lama2. hehe. jimat.

er.. bole wat simpan garam gak kot :P

NadiahKhair said...

ha'ah kan?
selama nih pejam mata buang jek. sbb takkan nak simpan. nak bagi org xsampai ati. syg mmg syg. tapi ape mau buatttt??

Elyn Sani said...

simpan je.... so bile ziyyad besau tunjuk kan tu ha botol memule skalik die pakai..... hihih i pun nnt nak buat cenggitu

eiNa said...

setakat nih.. simpan jek.. dah ada 5koleksi.. dari botol kecik nett masa dalam pantang sampai botol 5oz nye size...=D

Mrs.R @ Emi said...

saya mao simpan sajek...
nnt nk try NUBY lak..
tapi cam gomuk jek botol tu

DYLA said...

avent tak BPA free yer? so skang ziyyad pakai apa? baby i pun pakai avent, skang dah konpius nak tukar pe