Search This Blog

09 May 2008

::saya di tipu lagi...aisehmen!::

ini adalah sedutan sms antara saya dan En.Suami

En.Suami:: nanti balik kerje terus mai opis abang,kita p seberang,lawat orang sakit

saya::oh..ok...sape sakit?

En.Suami::adik beradik

saya::ye la...sapenye?

En.Suami::tok menakan (saudara in penang is menakan..)

saya::abes keta abang letak kat kat opis je..

En.Suami::ye...takpe...

(kalau balik kerje di pulau,pukul 5 kena rush naik jambatan...kalau tak jem sekaya la jawabnye..sungguh tak best jem di atas jambatan itu!)

kami pergi area Bukit Mertajam (BM)...En.suami kata tok manakan kami sakit dan berada di hospital BM..melilau carik hospital (saya dah start pelik..En.Suami dah berkurun duk penang,kan lah tak tau kat mana hospital ni..)

sekali saya ternampak sign HOSPITAL...tapi awat En.Suami tak kona (corner) masuk kawasan hospital...En.Suami kata,hospital swasta..sekali duk syok pusin-pusin carik hospital,saya ternampak satu kedai baby (sekarang ini saya hanya teruja melihat kedai baby saja,kedai emas,kedai kasut,kedai beg tangan semua tak layannnnn k..)

dan tiba2 En.Suami kona masuk kedai tu...Wah!!! bestnyeee... lantas saya tanya En.Suami "takpeke tok tunggu kita?"...En Suami angguk je...jadi saya pun syok la tgk2 barang2 dalam tu (cadang nak cari steriliser tablet seperti di sarankan Kak Arin,tapi org kedai tu kata sekarang dah tak pakai dah benda itu...tapi takpe...nanti saya carik tempat lain plak..)

manage to buy maternity underpants and forehead thermometer...yay!

tapi lepas dah kuar kedai,kami keluar dari BM..saya terpingga...tadi kata ada org sakit di BM...ni awat plak kuar dari BM...Musykil he???

ye...kawan2 saya di tipu....sebenarnya En.Suami nak bawak saya jalan2 pergi kedai tu...hoh!tapi oklah saya tak kisah kalau di tipu cenggini best jugak!hahaha...

(tok menakan sebelah emak mertua saya ramai yang dah meninggal....apa punya tipu daya la En.Suami ku ini...haiyoooh!bertuah punya orang..)

dulu pernah di tipu...katanya nak pergi kampung pelat, rupenyeee...hehehe..mai baca kalau rajin

p/s::saya mudah di tipu daya En.Suami saje...yang lain saya tak mudah di tipu...hehehe

7 comments:

Miss BumbleBee said...

danial ammar dah masuk 4 yrs old mak ngah mmg particular and MUSTI guna steriliser tablet sampai sekarang.

so i wonder that shopkeeper concern tak pasal kebersihan (sgt easy and murah guna steriliser tablet) :p!

we can maintain baby bottles from germs and alhamdullilah danial ammar sgt-sgt jarang kena ciritsss.

*dari nanny danial ammar*

Anasfadilah said...

will try to find the tablets kat jusco or giant as suggested by kak arin...huhuhuh

pelik jugak bila shopkeeper tu cakap tade..

shopkeeper tu tunjuk satu liquid untuk cuci bottles baby..

and me goes...oooooo..ek?

hahaha

harus carik lagi itu tablet.

wawajoe said...

kalau lalu Anakku beli laa tablet tuh. Lagik bagus kalau ada membership kad, dapat harga diskaun. Tapi masuk Anakku beli tablet jer, benda lain jangan beli dah!

Arin said...

dilot : selain beli tablet..sure sambar benda lain kalau lalu Anakku..kehkehkeh..

Cool said...

apa tu menakan?

Anasfadilah said...

kak long::eh mana ada sambar benda lain...tade lah...*sambil senyum nakal* hahaha. my SIL ada kad member anakku...boleh pinjam...hehehe...(okayy..let see apa yang tade lagi beside tablet itu...hmmm....lalalal)

kak arin::eh macam mana tahu...kantoi la plak!hahaha...

jiji::menakan ialah saudara i.e: mak menakan = emak saudara = makcik, pak menakan = pak saudara =pakcik!

sekian sahaja tusyen saya hari ini...hehehe

Miss BumbleBee said...

yippie yeay,

thanks for the link u gave me, org yg buat advert honda tuh udah mengemail kat cheq lagu tuh.

huhuhu.