Search This Blog

16 May 2008

::keterujaan ketakterhingaan::

semalamkan.....sayakan....tak pi keje tau...hehehe....pasal Dr.Arbaie suruh saya rest...(tapi hari ni kerja lgi,dengan syarat...En.Suami hantar...as from today,saya akan ke opis dgn En.Suami.....hooorayy!!)

tapi kan semalam duk saja pun boring...sambil lepak2 atas kerusi dan menonton TV...saya jahit habiskan another diaper bag...yay!sudah siap....mahu tengok hasilnya (mengambil masa +/- seminggu juga nak siapkan....saya bersungguh-sungguh siapkan juga...sebelum Chomel keluar tengok dunia..)

material
1::kain semeter utk luaran bag
2::semeter kain utk dalaman bag
3::kain keras atau interfacing semeter gak (bagi bag nampak macho...diletak antara kain luar dan kain dalam)
4::getah kain tu,bukan getah gelang ye
5::jarum,jarum peniti,benang macing ikut soka
6::tisu (buat lap darah akibat tercucuk jarum....hahaha)
7::ketekunan,kesabaran dan seperti biasa kesusilaan...hahaha

Photobucket
::ni lah diaper bag saya yang #2.....merah pulak kali ni..sanagat roomy dalam dia..banyak pockets...zippered ada,velcro ada,bergetah pun ada!...antara project yang agak susah juga,memandangkan guna jahitan tangan sahaja::

Photobucket
::antara poket yang ada, ada velcro kat each side pocket and pocket kat depan dua tu...kalau ikut instruction,guna magnetic clasp tapi saya ganti guna butang katup je...ok juga la kan...::

Photobucket
::pandangan belakang...ada zippered poket plak...tak susah jahit zip sebenarnya...and poket ni kalau zip...zip dia tak nampak...macam hidden poket la gitu...::

Photobucket
::cubaan meletakkan Chomel stuff...masih ada banyak ruang lagi...oh ye,interior bag ni kaler hitam plak...ada poket getah kat dalam ni...(banyak tak poket??tu lah kan dah kata dah...banyak poket kat bag ni...hehehe)

Photobucket
::dah ada dua...yay!boleh tukar2 pakai...hehehe...::

Photobucket
::cubaan menyediakan bag Chomel ke hospital...ada sape2 nak tambah apa kena bawak tak ke hospital nanti?...ni saya main humban je ikut mother basic instict....hehehe...(rasanye...all this stuff nanti akan berpindah ke bag baru!yay!::

saya punya bag utk ke hospital belum ready lagi...hehehe...takpe...esok boleh siap sediakan...

dan saya jumpe seorang ibu juga yang menjahit...nama dia mommyadam (ada dalam link saya...)...dia jahit mei tai..(pegilah google kalau nak tahu apa benda alah ini)...sangat cool...saya juga nak jahit mei tai...tapi tunggu ada mesin jahit dulu..

tak terlambat saya rasa nak ucap selamat menjadi ibu buat Kinna,Yana,saya rasa emi pun dah kot...hehehe...mereka ini saya jumpa pun dalam blog juga...kepada kak arin...congrats!InsyaAllah her second child is on the way...kepada para mommy to be yang tengah duk tunggu air kutuban pecah...semoga anda semua selamat dan ok semuanya,jgn risau2...baca Quran selalu...tenangkan hati dan minda...dan tidur la semahu-mahunya hatta tak boleh tidur pun,tidur jugak!...kepada para bakal pengantin Cik shilashowerkown and Cik Achim...selamat lah pengantin baru,semoga jadi isteri yang comel dan solehah (isteri cantik yang solehah...lalal...ada nasyid ni,sapo ntah nyanyi...hehehe)...kepada semua wanita diluar sana...kecantikan adalah hak milik setiap insan (tade kena mengena pun...ok!...ahaha)

p/s::saya perlu berehat...penat!

13 comments:

Anonymous said...

Nice work... kain pun cantik!

Arin said...

cantik..order satu..heheh..
diapers baby dah kasik masuk?newborn size ye..bukan S size..kang terbesar lak..

Anasfadilah said...

snazzy::thanks

arin::diapers dah masuk...4 keping...size newborn!hehehe...tak silap.

JeP said...

haaa...

rasanya bende alah ni je yang ko x pakai kain jeans ko kan?

(jgn mare ye...)

Hehehehe....:)

Anasfadilah said...

jep::ye...aku tak pakai kain jeans...psala dah tade pon!ceis!hampeh betul la ko ni!

tak marah...emo 2 saat.

hehehe

Elyn Sani said...

sorang2 dh lepas zaman muncit... turn kite bile plak ek dilla??? dh x sabar nk tgk org lam perut nih...

Anasfadilah said...

kak elyn::sabar sabar...*diri sendiri pun tak sabar*

dah habis shopping Jr. stuff?...dila dah tak larat jalan banyak2...kadang2 baby memain lagi nak kuar...sakit la..heheh

Unknown said...

u buat sendri ke?? wahhh! terrer! bagus bole buat bisness!! hehee. tapi u kene buat dia punye diaper mat, dgn tpt letak botol susu yg leh tahan panas tuh. ;) selamat mencube.

3740Journal said...

wah.. cool la.. i nak order leh tak? hehe

Anasfadilah said...

hanismamihariz::thanks for visiting!hehe..*tgh pikir*macam mana nak buat diaper mat and milk warmer...idea tu...thanks a gajillion!

azzamoro::boleh nak order...hehe :))

3740Journal said...

ok betul.. i nak order mcm yg u buat tuh.. so mcm mane cara2 nyer? hehe.. takpe ker u nak buat skang tgh2 pregnant ni? takut susahkan u...

Anasfadilah said...

azzamoro::email me untuk sebarang pertanyaan... :)

stashowale@hotmail.com

..izza.. said...

uishh...cutenye bag..