Search This Blog

12 May 2008

::mama & emak::


Rasanye masih tak terlambat saya ucapkan selamat hari ibu...buat mama saya dan emak saya..(sekarang saya udah ada 2 ibu...hoorayy!)

dan saya bakal juga bakal bunda...

mama saya dah wish terawal...akhir april saya dah wish...malu betul masa tu (saya sekarang ini sedikit lupa bila sampai bab tarikh..)...mama sudah pun mendapat durian mengkal nye (durian yang mempunyai isi tidak manis sangat dan isi sedikit keras...kegemaran mama..special order mai from penang....)

dan emak,mendapat satu jubah yang cantik yang di beli juga pada april bulan lepas (emak pilih sendiri dan kami bayarkan sahaja..)

tiada apa yang lebih manis dari melihat senyuman yang datang dari mama dan emak...hehehe (terharu saya...)

hadiah saya,InsyaAllah bulan julai ini...sedikit lambat...tapi tidak apa..

semalam...mama saya,mak long,mak teh (uteh),mak lang sedang meraikan hari ibu buat emak mereka (nenet saya la...) hehehe...tahun lepas saya juga meraikan hari ibu untuk nenek saya bersama makcik2 saya yang gila kentang! (pantang aje jumpa diorang ni,riuh la rumah nenek,anak2 sampai geleng kepala tengok kerenah mak masing2...hahaha...bila lagi nak riuh2 kan?)

p/s::korang ingat senang nak jadi mama/mommy/ibu/emak/bunda/ummi ke? *sambil cekak pinggang*

(saya mengadu pada mama pagi tadi..."mama,adik letih la...tak larat" mama sms balik ..simple aje jawapan mama "sabar la dulu..." walaupun dah berkahwin,kadang2 saya masih mengadu pada mama..manja lagi mengada kan saya ini...tak kisah lah...mama layankan aje kerenah anak2 dia..biarpun anak dia sorang ini bakal adapat anak lagi 2 bulan...hehehe)

7 comments:

Arin said...

Semalam pagi , kak arin kepingin lontong..dapat makan lontong..mlm smlm kat umah nenek, pun ade lontong..berserta rendang dagig lagik..nyummmmmmmmmmmm....

Anasfadilah said...

waaahhh...udah mengidam ek...hehehe

semalam pun celebrate moms day kat umah nenek ek?wah...seronoknyeeee!

lontong sedappp!sape masak kat umah nenek?

Arin said...

rasa nya gotong royong kot..but satay paling marbeles..and semua kaum ibu dapat bunga..hheheheh..laki eden pon tak kasik gue bunge..and of course le ader cakes kan?choc banana from Secret recipe..phewww..kira nya smlm hari mkn byk ar..!

Jie said...

thn dpn boleh sambut mom's day utk diri sendiri ye...hehehe

Elyn Sani said...

happy bunda's day........

Aku Bukan Bidadari said...

dila..
rasa dia nyilu kat bawah tu braxton hicks eh? ntah lar tak rasa lagi cuma baby asik gerak sana sini.. hihi

nyway apa email dila? tiara nk invite blog khas nih.. yg terpilih jer.. hihih

Anasfadilah said...

tiara::kalau ikut bahan bacaan,dia kata ia...sakit nyilu gitu...baby gerak toksah la cerita,semalam nurse cek pakai alat apa ntah nak dengar pergerakan baby,baby tendang dalam perut,sampai nurse tu terperanjat...hahaha...kan dah kena...kuikuikui

email saya:: stashowale@hotmail.com

blog khas...wah!macam vip plak rasa...hehehe..thanks ye invite.