Search This Blog

21 May 2008

::Barut?apakah??::

ada seorang itu di sini,sangat sombong....(wek wek!)...malas nak mengumpat dia di sini...buang tenaga menaip sahaja,baik disimpan untuk kegunaan bersalin nanti....hahaha!

saya sedia menerima tempahan jahitan bag mengikut rekaan fabrik (yang saya sediakan di Kedai Chomel...) Anda boleh pilih corak kain yang anda mahu dan saya akan jahitkan utk harga yang berpatutan...bagi sesiapa yang berkenan dengan corak kaler merah (sila lihat SINI!,pun boleh juga!) untuk sebarang pertanyaan mengenai tempoh siap dan harga sila email saya di

stashowale@hotmail.com

.................................................
Anda tahu tak, baby yang baru lahir juga memerlukan barut? ye,saya baru tahu hari itu...hehehe...saya ingat orang yang dewasa sahaja menggunakan barut,rupanya barut juga diperlukan oleh baby yang baru lahir.

kenapa?..ini bagi mengelakkan baby dari kembung perut...jadi bagaimana kah rupa barut?


Photobucket
::inilah barut...saya tahu barut seharusnya kaler putih...tapi saya nak revamp kan barut ni...saya jahit kain kaler2...tapi still cotton...keselesaan penting ye untuk simanja anda...hehehe...::



Photobucket
::ini gambaran belakang barut....::


Photobucket
::saya ada juga buat kaler putih!::

inilah rupa barut ye kawan-kawan...macam makcik saya,dia masih lagi menyimpan barut anak nye...saya rasa barut yang disimpan itu,seusia saya....untuk kenang-kenangan katanya (ala...keepsake la bak kata omputih...hehehe)

Jadi bagi siapa yang berminat saya jual barut kaler hitam putih itu (set of 3,size newborn....2 bercorak dan satu plain color for RM10 including postage...Email me bagi sesiapa berkenan....This is the last barut im going to jahit...maybe later saya jahit lagi...so grab this oppurtinity while stock last!)

my email :: Stashowale@hotmail.com ::

visit Kedai Chomel to view Bunda's hand made stuff k

4 comments:

kakLuna said...

a'ah akak pun tau gak penggunaan barut2 ni...ikut macam mak amalkan masa kecik2 dulu..

nk mengelak perut bayi jd kembung..sblm dibarut kene tuam dulu, buh minyak, kemudian baru lah barut..

mmg ada beza budak berbarut dgn x berbarut..sama la cam org yg pakai bengkung dgn x pakai bengkung...perut jd x kemas kalo x amalkan..

Elyn Sani said...

lor.... i dh beli baru kaler putih tu... tu pun main beli coz x tau baby pakai size besar or kecik hehehehe...

kalo org dulu2 mmg pakai barut dr kain batik nih.... cr gak, tp mak kate mane ade dh oiiiiii wakaakakaka

Anasfadilah said...

kakluna::maceh bagitahu apa nak buat sebelum barut,saya ingat main barut je...rupanye kena tuam semua...oooooo...hehehe *mak moden sekarang ni...haih!*

kak elyn::barut ada banyak saiz..tu pun my MIL yang bagitahu...hahaha

Arin said...

anum pakai kejap je..till pusat dah bersih and kering..