Search This Blog

30 May 2008

::mak dan ayah::

oleh kerana rumah mak dan ayah berdekatan dgn rumah kami (beberapa meter je pun...) En.Suami dan saya selalu lepak rumah mak...antara aktiviti yang selalu menantunye buat (saya lahh tuuu...) ialah makan,baca surat khabar,dan makan (did i mention earlier?...hahaha)

sejak saya mengandung,mak tak kasik saya buat kerje,tapi semalam,saya curik2 basuh pinggan bila dia ke toilet..hehehe...peace mak..

ayah saya pula dahulunya seorang peninga kedai runcit,jadi bila dah pencen2 ni,dia still meniaga lagi,meniaga main2 dia kata...dia jual air,rojak,sengkuang calit dan juga apom twist...hah..mesti korang tak pernah dengar apa itu apom twist..apom twist ni besar dia macam pancake,tapi ayak lipat dua pancake tu,tengah2 dia ayah buh inti...ada inti sekaya,ada inti coklat rice dengan apa ek...lupa la...ramai budak2 suka beli kat ayah..lebih-lebih lagi time cuti sekolah...saya pun kadang2 tolong ayah...ye...tolong makan (bertuah punya menantu....hahaha)

Photobucket
::ini mak saya...mak buatkan saya sengkuang calit (sengkuag+kuah rojak+kacang hancur)...saya dapat free,pasal kalau saya bayar,ayah tak mo jual...(saya menantu yang bertuah ye...ahaha...buat pelingkup perniagaan lagi ada..hahaha)

Photobucket
::itulah saya (yang besar warna kelabu tu...hahaha)...oh ye gerai ni,ayah yang bertukang sendiri...dia memang pandai bertukang..(tak heran la kalau En.Suami pun pandai bertukang...hehehe...mana tumpah kuah kalau tak ke nasi..)

Photobucket
::inilah rupa bunda yang hepi dapat sengkuang calit free....hahaha..kalau korang perasan,ada air kaler biru...air tu nama dia lemon blue...(lagi sekali,saya dapat free...gara2 gatal tanya kat ayah air apa ni...hehhe)

Photobucket
::inilah ayah dan emak saya di Penang!::

En.Suami kata "ayah,posing ayah,dila buat masuk blog"

ayah kata "hah..jenuh,sat lagi ada orang oder apom twist kat internet..susah aku..."

hahahaha!

ayah,kita buat join venture,beniaga internet la...hehehe

p/s::baba saya pencen,hantar adik bongsu saya to and fro sekolah,dan lepak2 di surau aje...hehehe..ayah saya pula,memang tak betah duduk diam di rumah.

5 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

waaa!!!!!!!!! sengkuang calit.. my feveret.. lamanya x balik penang..huhu lepas pantang gamaknya dapat makan nih..

kat sini takder ar.. :( nk order tru internet leh ke? hi hi hi

Anasfadilah said...

tiara::oder internet?mahu bersemut sampai kat tiara,tak pun posmen dah makan dulu!

(kalau saya ada masa lebih,saya suka lepak tepi ayah saya,nanti dia selalu tanya "nak lagi?"...hahaha...saya jawab "kalau ayah nak bagi apa salahnye...hehehe" harus bangkrap ayah saya,pasal menantu dia yg kuat makan!)

Elyn Sani said...

huhu dilla makin comel..... agaknyer sume ibu yg dh 7++ mmg berat cepat naik ek??? i pun makin BOOOLAT

Anasfadilah said...

kak elyn::Dr kata saya naik mendadak sangat...2 month..naik 4kg...dia kata kene kurangkan sikit..macam mano nak kurang?makan sekarang ni auto pilot la!hahaha

Taichee~@! said...

baba tgh relax selepas penat berpuluh tahun lamanya kerja yg stress, bagi menyuap nasi kpeada anak2 nya yg demanding dan byk perlukan duit (sometimes nak barang branded cam Nike dan Swatch aje)

Alhamdulillah...asbab baba bekerja, dapat aku masuk uni. sekang its my time to give back. Let's see how long abah can forgo lepaking at surau...give him some time to fend off his worries and relax a bit, tgklah, mesti abah akan berbuat sesuatu.

Hehehe..nanti nak mai Penang nak sengkuang calit juak!