Search This Blog

02 September 2010

Biggest loser Sg.Ara.

starting Ramadhan tu ari,saya dan husband telah membuat satu contest,sape kurus dulu.

so,husband has been taking JusMate 5 (kenapa lah rambut Dr.Rozmey tu macam tak siap je,kata kaya,pegilah saloon ubah penampilan kasik segak sikit,kurus tapi tak kacak adalah macam tak compliment each other la Dr. :P ) dan saya ambil Rxlite,dengan harapan raya nanti kami nampak dashing dalam baju raya memasing (amek kau,dashing lagi ..:P)

so far,nampaknya perut husband dah kempis..selalunya kalau pakai seluar,its like muffin top (ampun bang,maaf zahir batin..) tapi sekarang dah kurang,memang nampak penurunannya. saya jelessss!

saya pulak, terima kasih la kat si aedes tu ari,saya tak berapa lalu makan..makanya turun gak perut buncits ni..tapi belum kurus lagi ye.. (eh,boleh plak terima kasih kat aedes ye...setiap kejadian ada hikmahnya kan?kan?kan?). Macam mana saya tau perut dah turun? sebulan lepas saya ada pergi first lady beli baju kurung,saya main capai je kat rak,tengok saiz amek bayar. saya amek XXL,namanya je XXL tapi rupanya baju tu cutting nya kurung pahang,bukan kurung biasa yang duk beli,makanya,bila pakai sangkut perut uoll! (ye XXL tak payah la teperanjat sangat...hoh!)

cacat penampilan betul lah! so saya ingat nak letgo ajelah baju tu..tapi bila pakai harini,voila! sudah boleh muat dengan elok :) saya tanya husband berkali-kali

"ok tak? " sambil pusing kiri kanan , 5 saaat lepas tu "ok tak bang?"..setiap 5 atau 10 saat mesti tanya

nak keluar rumah pun;

"ok tak bang?nampak gemuk tak?"

sampai husband kata apa tau

"abang malas nak cakap dah"

hahahah,padan muka saya..hahaha.

tapi saya masih jeles dengan husband pasal memang nampak turun betul perut kesayangan saya tu...

dear abang,

sila jangan kurus sangat,i still wanna hug u like im hugging a bear. xoxoxo


p/s: saya masih ada sekotak Rxlite not yet open,saya beli 2 kotak,saya nak letgo satu kotak tu dengan harga member RM99 (excluding postage),harga asal RM 138..siapa nak email saya di stashowale@hotmail.com.

oh yeah,jangan bela aedes atau berdiri luar rumah senja-senja semata-mata nak kene geget aedes nak kurus punya pasal, dapat denggi berdarah baru ada akai.

8 comments:

Unknown said...

ahahaha. saya pun sedang dalam proses mengurangkan apa yang patut.

Farah said...

kurung pahang ke kurung moden? kurung pahang bukan kembang sikit kan?

Anasfadilah said...

farah:dia macam kurung pahang,tapi berpinggang sikit,tang pinggang tu tersekat perut,maluuuu lah! hahahahah.saleperson tu kata kurung pahang tanya dia ritu.

zety zin:selamat maju jaya.

Kak Lia said...

hohoo....akak jugak tk kurus2....hero akak jer kurus sekeping la ni....


kurung pahang tu..kalo pungkoq lebaq...cantik le pakai.....tp tang pinggang tu memang tk bleh tahan le

mangosteenskin said...

alhamdulillah erni, dah baik. :)

mango pun br2 ni dah boleh pakai blouse yg sewaktu dibeli tak muat. tak lah kurus sangat, tp bolehlah...hehe. macam yg bestfriend mango ckp, tengoklah raya nanti, badan yg baru nak cantik akan rosak semula. hahaha.

Anasfadilah said...

mel:nikmati badan kurus sementara masih kurus..hehehhe.

p/s:tima kasih :D, Alhamdulillah dah baik heee boleh dah pose.hooray!

Eliss said...

aku konon2 nak kurus lah.basikal senaman tu pun berpuasa disepanjang bulan ni nampaknya..kurus laa basikal tu..hehehehe

adianiez AIDA said...

aida pun tak gemar rambut dr rozmey tu!!!