Search This Blog

21 September 2010

Arnab suppose tak menyalak,but this one does

this reimy rajin juga baca blog ye.

haha. Kurang2 pun aku dpt jugak jadi pegawai..tak la mengangkang jadi r.a k0ntrak sampai lanjut um0 cm ko erni. Helo.. Dan aku bukan budak praktikal kt nafish dlu.aku buat kija research ja. Ko trus la mengangkang mkn gaji buta kat situ. Kepada yang lain2. Sila mengangkang skali dan muka anda smua pun hampeh cm makcik erni. Selamat beramal.. Pekeja k0ntrak

ni la komen bakal pegawai sains c41 kementerian kesihatan,takpelah reimy kau dapat kerja tetap ye Alhamdulillah sejuk perut mak kau

kau keje ye kat nafish,tak nampak macam pun,tu aje nak kata.

Allah beri aku pilihan dan pilihan aku untuk terus kontrak kat situ.dan kalau kau gelak pada rezeki aku tu kata kerja umo lanjut kat situ,bermakna kau juga gelak pada Allah,pasal rezeki Allah yang kasik.

reimy,kau belum jadi pegawai,ingat tu,bulan oktober baru jadi...apa yang kau nak berlagak sangat?Ingat Allah tu maha besar. Ingat doa orang yg teraniya tu makbul (aku tak pernah kacau kau tetiba attack aku kat fb pasaipa?)


bla bla bla. Bnyk sgt komen. Bukan menunjuk buat keja tp dah yg malas tecungkil mata kita rajin buat keja. Sila2. Trus update blog. Attack sana sini. Kan memang tugas ngadap pc. Dalam geran penyelidikan ada tulis 0bjektif projek update blog ngan fb k0t. Jadi halal la sgt time buat keja update smua ni. Nak buat cmna kan. Sbhgian drpada tgs bckp dan kutuk belakang kan. Amin.

by the way reimy,aku takde geran peyelidik,macam mana tu?so yeah asal bos tahu aku buat kerja kau susah hati kenapa? (aku tak kutuk belakang,ni kau baca kira berdepan..kurang-kurang aku berani bukan macam kau yg pegi comment page status update orang lain nak serang aku,berani masa kerja kat nafish dtg cakap pada aku)

aku tahu ko memang lurus baik taat masa kerja tak sikit pun bukak Fb, blog semua (kau ada blog ke,tak rasanya...)

Jadi teruskan kemuliaan kau dan kerajinan kau bulan depan jadi pegawai sains esok,aku harap orang bawah kau pun contohi kau..kau kerja tetap dik,so mana boleh main-main...kang tak dapat pekerja terbaik

aku kerja kontrak rajin nak mampus pun gaji sama je,bonus pun takdak,kalau malas pun gaji aku pun sama gak macam tu duk lagu tu

haihla reimy,apalah yg kau sakit hati sangat ngan aku ye.


p/s:RA kangkang takde,rock kangkang aku tau la reimy. baru aku tau perangai orang yang diterima kerja jadi pegawai sains dalam jabatan kerajaan,aku bersyukur tak diambil bekerja tetap kalau perangai macam kau,yang tatiba takde sebab nak attack aku kat fb,mental ke apa ntah. so yeah taste ur own medicine la En.Reimy bakal pegawai sains kementerian kesihatan,semoga Allah berkati "pekerjaan" kau dan semoga halal gaji kau,amin InsyaAllah,dah pi main jejauh,ko melingkanq sini samalah gak kau malas.

p/p/s:ada antara blog reader saya kerja Kementerian Kesihatan?

18 comments:

Ocen said...

orang macam ni xkn berenti cari pasal r, kak erni...

Antaq je atromen ziyyad kasi faiyer sama arnab busuk nih...

Anasfadilah said...

yuu: takpelah yuu,dia saint sangat,thats why.

Unknown said...

Cehhh berlagak dowh mamat nih

Dils said...

haterssss. Ignore him. Lek2 Erni. Orang camtu macam tadek life nak personally attack people tetiba out of nowhere. Kenot paham la people like that.

tauke kristal said...

hamboih.. baru nak jadi 'pegawai' c41 dah berlagak ye.. ye la.. dia la yg rajin, dia la yg tak mkn gaji buta.

haku ni yg PHD, nak naik 52 dah, pastu time keja pon still boleh gi ngajar, kelas, siapkan kerja2, pastu sempat nk fb, blog sume, tiap2 bulan dpt gaji, tu apa cite pulak?

jawapannya MULTITASKING la weyy.. bos pon tak marah kitaorg nak fb, blog sume. jeles la tuh. Tuhan beritau kat ko ke Dia bg gaji buta kat erni?

sorry erni, ter'emo' pulak. tp mmg takleh terima 'budak2 kecik' yg langsung tak hormat pd lab staff ke.. even yg dh taraf Prof @ JUSA pon tau nak respek staf bawahan..

biarlah dia. tah2 nnt dia dh keja pon dia suka mengangkang jugak. hahahaha

CatlinaFly said...

ler...baru nak jadik 41.

kalau naik 44, 48 karang makin kembang kot bulu arnab ni jadi arnab angora..

bulu arnab kalau buat kraf pencil case lawa gak erni..:)

Unknown said...

*angkat tangan* saya kerja dibawah kementerian kesihatan!! tp malu la dpt "geng" kementerian mcm ni...pegawai plak tu...

abeh...sy leh tidoq, main game,surf internet, borak2 dgn colleagues lagi time kerja...asalkan kerja siap cepat dan tepat....mkn gaji buta gak ke kalau settle kerja on time wpn sempat tido office hour? (if u work fast u'll get more time to do other things...u got that?)

arnab nk bebel...bebel la...sy tau,sy pasti sy tak mkn gaji buta insya allah..

p/s: kalau wat kerja lembab sgt...smpai kiamat la tak siap kerje tu :p

p/s: wpn sy seorang pegawai...sy tetap hormat pd pekerja lain wpn die hanyalah cleaner...semua org saling memerlukan ant satu sama lain...napa nk berlagak? kalau sume pegawai berlagak...sapa nk g cuci tandas dan buang sampah pegawai2 tu??

SurayaHarris said...

Erni:aku serius harap kau abaikan dia.tak berbaloi ada dia dlm otak kau.

Betul tak?

Yang dia nak hina2 kerja kau apahal lak?menggelabah sungguh.

aZeeMaH said...

arnab memang tak reti menyalak...cum arnab ni ada pelik sket....hehheheh

ni baru 41...iskhh iskhhhh

mujur pegawai i besttttttttt...hehehhe

sabar erni yer...org sewel camtu klu dilayan makin menjadi...hehehhe

cik puan daun said...

Yang dia komen kat fb dan baca blog Erni tu tak ke waktu kerja?

Sadis la orang yang menjeles tak tentu pasal dan serang-serang orang yg tak kacau hidup orang lain. Nampak dia lagi menyedihkan. Hmm..

Sabar ya Erni..

Annasue'G said...

ade kenal sorg mamat sebijik perangai mcm ni, suke gaduh & cari pasal dengan pompuan. sgt fonen bunyinye. hey rabbit! kalo lelaki normal, diorg takde masa la nak bertekak dgn pompuan. lebih baik diorg abaikan je. ko ni ade sejenis sindrom la, ko BAKAL pegawai sains kan? bak kata dila, better u taste ur own medicine 1st. peace.

NM said...

nampak sgt dia pn takde keje erni..mengangkang gak kat opis cari salah org..abaikan saje org cmtu..

ShilaShower said...

kurang kasih sayang la tu kot erni? out of nothing nak dengki apsai pulek? ko best sangat ah tu erni, sampai x ter-compete arnab ngan ko. kuikuikui

A.I said...

arnab curi tulang tidoq.. kura2 yg menang..hahaha...

Sya-Hanim Husni said...

abaikan....agaknya dia mentel kot....org yg perangai lagu ni mmg xleh dan x layak dibuat kawan....perangai hasad dengki busuk hati mengalahkan yahudi.....

dia lupa esok dia keja gomen tu makan gaji hasil gaji kita yg bayor income tax nih......selamat bekerja la....

NEEZAneedles said...

alamak.. akak pegawai sains c41 kementerian kesihatan.. aduhh.. tapi malas keje tu pasai cuti setahun tapi jaga anak la.. lagi mulia, insyaAllah.. heheh

Kak Lia said...

apesal tu??? sibuk je ngn rezki orang....hishhh....nak belagak..tp tk kena tempat....

Miss Me said...

kenapa la dia komen cam tu. baru 41...