Search This Blog

29 April 2010

*i have to learn not to care*

saya harus belajar untuk menegekang diri dari mengadap blog,facebook,komputer secara am terlalu lama

sekarang mata saya dah problem

tahukan anda terlalu menumpukan perhatian ke atas skrin komputer boleh menyebabkan mata kering kerana kurang berkelip?

ia terjadi pada saya,my eyes were stinging dan semalam hampir melanggar orang semasa memandu kereta..

i had to stop somewere to ease my stinging eyes..dua2 sakit pedih sampai keluar air mata,and i cant see clearly,dangerous gile

saya boleh dikatakan addict nak update blog like once a day..macam mesti,ianya macam satu obligation untuk feed my reader with new entry

saya lupa menulis blog dahulunya,saya hanya sekadar,nak tulis suka-suka..takde maknanya nak perah otak pikir setiap masa untuk entry baru keesokkannya

sekarang where ever i go,even before i sleep, i even draft a blog entry in my head so i know what i can write tomorrow...seriously im sick and addicted to blog

i have to learn not to care so much about this blog...supaya mata tak sakit macam sekarang ni :)

p/s::maybe pasal menjahit malam-malam juga menjadi faktor penyumbang kepada sakit mata ini...korang pun jangan tekun sangat ngadap pc,ada masa rehatkan mata...takpun tengok komputer tu sambil kelip-kelip kan mata luar dari kadar norma...hahahha



have u VOTE us?


6 comments:

Mai Okinokiyo said...

dila so true ok..ada time tu kan, when i sew to much, dengan bahu sakit giler, lutut mcm sakit sbb asyik in that position jek kan, so I take a break gi jalan-jalan gi bwk Nasya ke playground. dia happy pastu kite pun release sket kepenatan tu..

dont push diri sendiri too much. my aunty said "badan ni nak pakai lama..."

Dong_Sanchai said...

baca entry ni sambil kebil kebil byk kali :)

arin said...

menghadapi masalah sakit mata sebegini zaman belajar.sekarang tidak lg..:)

Farah said...

hahaha dila..boleh geng part draft entry blog sebelom tido tgh2 malam..kadang2 susah nak lena sebab bercakap sorg2 hati.apekah??

yela rasenye i pon dah addict..tapi addict fb tak lagi..i dun know..fb macam tmpt i nak bertanya khabar kawan2 lama je..so jarang update dan bukak.

Aku Bukan Bidadari said...

dila..pi beli eyemo yg color pepel..its really helping u wohh..

(skrang rs nk tulis omputeh jer)

Ummi Aini said...

:-)