Search This Blog

02 April 2010

*how to feed ur blog link to facebook*

this is untuk sesiapa yang dah daftar blog mereka dengan Networkedblogs (NB from now on) di FB (facebook bagi sesiapa yang masih tidak tahu..heh)

saya juga mengalami masalah yang sama,dah daftar dah blog,tapi macam mana nak buat blog appear kat status update kita

i searched up and lo, cube memahami apa yg NB suruh buat,suruh pegi feed setting tapi tak jumpa pon!

so now,untuk kesayangan hamba semua (ye saya sayang korang,korang je tak sayang saya,baru letak word verification dah tak nak komen,saya merajuk!!)

saya bagi tutorial how to feed ur blog to ur status update in FB with pictures (merajuk pun tolong tau ke,tak bekira pun..)

How to by numbers :

1. mula-mula pergi kat Networkedblogs apps, lepas tu klik profile seperti kata anak panah,dan keluar paparan (??) seperti atas ni.

2. nampak tak bulatan putus-putus tu,klik situ (klik ur own blog ye)




3. lepas korang klik blog korang,korang akan sampai pada paparan seperti di atas ini

4, klik pada feed setting seperti anak panah pink comel manja itu ye,awwww.



5. lepas klik feed setting,paparan di atas ini akan keluar secara automatiknya, sila klik pada kotak kosong (anak panah 1) sehingga ada simbol 'right' keluar

6. kemudian klik pada " Publish a test post" (anak panah 2) untuk memastikan feed blog korang appear pada status update yg korang selalu update merepek-repek tu...hahahaha



7. cek di profile FB anda,dan anda akan nampak blog korang tertera pada status update korang.

notes:

1. make sure dah daftar blgo di NB

2. make sure dah verify blog di NB, whether suruh org pastikan atau letak widget NB di blog (tengok sebelah kana korang,ada widget NB saya kat bawah kanan,letak kejap je,lepas tu nak buang atau tak terpulang)

3. make sure URL address blog korang letak tu betul ye

4.ok sekarang donate pada saya melalui paypal, hahahaha.


p/s::rajuk hatinya dibawa pergi.



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

7 comments:

Syida said...

nak try la..

Sharifah Norizan Syed A Kadir said...

tq dila.... :) kakpah try k

rina said...

thanks dila! baru lepas buat :)

Nazri Ahmad said...

thanx dila!akhirnya celik jugak sikit ilmu IT saya ni hehe

♥cybermummy♥ said...

dik , u have been tag :D Sila ambil di blog akak ye . terima kasih

c a b b i e n a said...

mekasih sangat2 !!!
br je lepas buat
:)
sharing is caring

Awok's Kiter Craft (Awin) said...

Salam,

dah try n berjaya...
thanx a lot...
Semoga dimurahkan rezeki n berbahagia selalu hendaknyer...