Search This Blog

28 April 2010

*berkawan biar beribu*

supaya penuh org dalam facebook..hahahah

takdelah

saya berblog kerana saja-saja..dulu saya tak heran sangat dengan nuffnang,tapi lama-lama tepengaruh saya join gak

tapi itu bukan cerita saya hari ni,saya nak cerita pasal kawan blog

tak dinafikan saya ada ramai kawan blog (yang saya mengaku kawan dengan mereka,tak tahulah depa ngan saya,harap sama..supaya saya tak bertepuk sebelah tangan :P )

asalnya bermula dari blog,ters bawa berkawan ke alam realiti,exchanging smses,sometime calling-calling..ada yang dah meet up pun

ada yang saya kawan since depa mengandung lagi..sampai la anak nak masuk umur 2 tahun (u know who u are my friend )

ada certain kawan blog saya add dalam facebook,ada certain tak..pasal ialah kalau yg baru-baru baca blog saya terus add facebook,saya bukan tak nak add tapi saya tak kenal hati budinya lagi (saya pun tak kenal 100% kawan-kawan blog saya punya hati budi,tapi selalunya my gut insicts adalah betul)

ialah,dalam status update facebook saya tu byk merepek-repek dan kadangkala i didnt blog about it pun..

walaupun saya tahu kita boleh block certain comment utk orang tertentu,tapi apa kejadahnye..dah add tapi org tak tau perkembangan kita. macam baik kau tak payah add pun takpe!

nak berkawan biar ihklas,kita kawan dengan orang tu pasal kita nak berkawan bukan ada niat tersembunyi (nak femes,nak ramai visitor ke blog,nak tumpang glemer,nak suruh "kawan" klik nuffnang.... etc), kalau awal niat dah macam tu,persahabatan tu tak kemana pun

pasal isu panas semalam,kes apa lagi kalau bukan kes mak merah tu..saya rasa sapa yang tak suka baca blog dia,korang klik ajelah butang pangkah tu..kenapa nak torture diri sendiri lepas tu maki-maki dia..dan janganlah korang maki sama laki dan anak-anak dia..kesian plak bila aku pikir pasal anak-anak dia (nak kutuk man-man la kan...janganlah semua pun korang kutuk..lagi elok jangan kutuk langsung..kehkekehkeh..tapi pun aku ada gak gelak kat dia..sorry kak red,tapi perkataan famousity takde dalam kamus la.)

so,berkawan biar niat yang ikhlas,kalau nak tegur kawan biar cara yang baik,tapi kalau dah taknak dengar...apa boleh buat,sendiri pikir la

p/s: i want to meet Dils,Kak Tiara,Kak Elyn,Mamarempit...ada lagi saya nak jumpa,tapi dah lupa..kebanyakan kawan blog saya jumpa di event nuffnang atau pun terserempak di dalam kedai FOS(hahaah).

p/s:aku pandai je gelakkan orang,tapi sendiri punya blog banyak typos,grammatical error,ayat tunggang langgang ,etc..hahahahaha <---aku gelak utk diri sendiri dulu sebeblum org lain gelakkan.



*have u VOTE us?


14 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

dila i want to meet u too--> engrish akak betul tak ni dila?? tapi kita asik berselisih jer.. akak kat penang dila kat kl, bila kat kl ms mencemburui kita..hanya sms pengganti diri ececehhh..

Annasue'G said...

haah, saya pon kadang2 tunggang terbalik gak grammar. tp takpe, saya tak glam. huhuh!

Elyn Sani said...

i want meet u can ha?? ekekeke my engrish lai teruk becos it ferom langat ekekekeke

Dils said...

hehe.. some of the comments are a bit harsh and I tend to take the anonymous comments with a grain of salt.

oh... bile boleh berjumpa. tu la kan. tapi nanti ade rezeki and masa , jumpa punyer.

SoFiA.opY said...

Salam kak Anas Fadilah!
nama saya opy,=P u jumpe nama i kat blog diyanazman.hihihi

'parachute' tu term kawan2 i panggil org tudung labuh yg suka dok ngutuk orang lain.sebab opy ni suka gelak, i mean, bukan nak sangat gelak, but kawan2 i semua kaki buat lawak and senget2 belaka.so end up gelak tak hengat dunia.hehe

i tak tujukan kat u tau.sorry k if tersilap kata. ;)

salam kenal jugak.now i nak terjah ur blog pulak!:D

Kak Lia said...

bila nk mai selatan??? hehehe...bleh kite merempit sengsama...hahaha...

tp pasal mak merah tu kan..kesian gak kt dia...dia tk de niat ape pun...depa ni kdg2..PHD dok lekat dlm ati..susah....

tp bab grammar ke hape..sy surrender....sy memang tk tau speaking...soriii...baca tau...cakap...haremmmm..heheh...akui kelemahan sendiri....

jap gi nk gi vote hang...:D

Jiji said...

muahahah ku baca jugak blog P**JB****N tu. tp betul laa kadang kita nak berkawan tak ikhlas, memberi tak ikhlas.. mengharap lebih.. aku dah kasi ko ni.. aku harap ko sanjung dan agungkan aku.. takbleh laa, jadi la diri sendiri.

Blog dia pon bukan aku punya daily dose, dulu ada visit kejap masa nuffnag buat award.. 1st impression.. POSER nya pompan ni :P (dari mata aku laa)

oren said...

tak mau jumpa akak kah??

hmm..psl facebook nih pun 1, ada kadang depa mintak add, ntah sapa2 lah..ada sorang tu, siap panggil akak ayang? erkk..mmg ku pangkah dari awal :P

3740Journal said...

ahaha.. kalau tak pi nuffnang event takdela jumpe dila n ziyyad.

hope boleh jumpe lagi pasni.

eh kite kenal sejak prengnant kan?

btui x? hehe

eiNa said...

sye tak mo jumpe gak ke..ahaks..

kte kan kenal sejak peknen gak nih.tpi belog saya tak famousiti mcm belog dila,elyn,azza,tiara.. tp xpe, janji tahu cite dan pekembangan dila n ziyyad udah..

Mommy Lyna said...

sapa awak? tak kenal pun.

ekekekekeke.

grammar? alah bukannye akak ngajor english pn. hehehe.

SurayaHarris said...

aku jiran kau...dan bff juga..yeay

NM said...

tanak jumpa saya ke? tapi saya ni pemalu...ngehngehngeh...

Farah said...

ngan i ,u taknak jumpe ke? ekekeke..

saya senang je..tak suke..terus tak add dlm list..awal2 lagi tak add..lgpon tak elok jd talam 2 muka kan..cakap tak suke tp ngadap blog die hari2.

plus,agree tak elok meleret2 kan kutukan ke anak atau yg tak berkaitan.