Search This Blog

21 May 2009

*sisters*

Hari Jumaat lepas,saya ke Changloon,melawat adik bogsu yang dapat matrik disana

Babah saya siap belikan dia karpet lagi

takut sejuk katanya

babah saya..hari tu kata "kalau bawak satu lori pun tak muat"

tapi tengoklah ni..karpet semua,memang lori kontena la nanti balik KL bila adik habis belajar

hahahah

dan hari ini,baba,mama san adik saya Tira akan ke penang dan ke changloon,untuk melawat adik bongsu saya Piko sekali lagi

baru 2 minggu je duk sana!

apakah!

Rindu mungkin babah and mama,yelah anak bogsu tu tak biasa berjauhan,inilah 1st time

Kesian juga padanya tempoh hari,semasa kami hendak beransur pulang

Adik bongsu saya menangis

kami turun semula dari kereta,kerana tak sampai hati tengok dia menangis lagutu..

kami turun dan kami buat group hug untuk dia

katanya

"susah la kak nak dapat kawan..semua orang macam tak suka adik aje"

and i said to her

"baru seminggu je adik,nanti oklah tu..kamu buat baik dengan semua orang saje,takpe...even orang yang tak suka kamu..,maybe because adik tak pernah masuk asrama kot,tu yang perasaan lain tu..takpe,in times..u will get better,and gain more friends...jangan sedih2..ada apa-apa i am a phonecall away from u..tepon aje..kami InsyaAllah akan datang..takat penang dengan kedah ni apa sangat"

saya sedih juga bila dia menitiskan air mata...saya rasa apa yang dia rasa..saya kan cengeng

jadi standard la drama air mata ni..hahaha


::adik bongsu saya,Fiqah (tengok kau,bawak karpet lagi!), kaknaz(mamalong),Ziyyad (of course) and Tira (adik saya bawah saya)::


::saya memang cacat like that..hahaha::

taktau lah..tapi saya rasa budak pro-asrama ni,memang selalu discriminate budak yang tak duk asrama

bagi mereka budak tak duk asrama tak pandai,atau manja..

Fiqah...tak payah pedulik orang kata buruk pada kamu..asalkan kamu tahu kau buat benda yang betul tak melanggar hukum Allah sudah..



this Ziyyad,saya ambil gambar guna camera Nikong tira..1st attempt nak apply pembaelajaran dari SINI

tapi saya tak pandai edit guna photoshop,jadi ni memang raw tak buat apa-apa pun

tengok Ziyyad,aman aje setiap kali tidur,buatkan saya ingin tidur sama

Huarghhhhh!ngantuknye

p/s:;mama kata ada hadiah untuk saya..apa agaknye ye?hehehe

10 comments:

Arin said...

ahaaaa..betul tuh..piko tak penah dok asrama..takpe,lama2 ok la tuh..sura mak uda & pak uda risau je kan..

Dils said...

kenkadang perasaan sendri je, sebab budak2 asrama ni dah ade geng sendri die org sampai ke uni. Pelik kan.

But masa kat uni tadek plak la pernah terpk nk discriminate yg non asrama ngan yg pernah skolah asrama. Bese je sume.

Miss BumbleBee said...

wooo. ngeri wooo pengalaman matriks. walau sekolah menengah 5 taun dok asrama, geng2 masa matrik cukup meloyakan. geng mrsm *jgn terasa ek blog reader lain*, geng sekolah agama, geng bebudak 'jahiliah' *kak yan kena label budak jahiliyah sebab pakai shortsleeves. gila.

sincerely, setahun matriks adalah moment yg paling kureng enak diingati.

oh, pika. pelan-pelan kayuh, yg penting adjust timing dulu. yelah dok asrama disiplin lain sket. kawan2, it will came eventually *sila sampaikan message ini padanya*

kiss2 utk ziyyad juge.

3740Journal said...

so cute dia tido ternganga.. mcam airyll..hehe..

Anasfadilah said...

kak yan::

its true,depa berpuak-puak,mrsm dengan mrsm aje,sek agama dgn sek agama aje,TKC dgn TKC aje..

just becos dila dulu pakai tudung labuh,terus bebudak islamic ni nak amik jadi geng usrah depa,siap tanya sek agama mana?

dila cakap,saya sekolah biasa aje..terdiam terus

tapi tak semua la macam tu kan..

Dils::

kat uni dah tade,tapi matriks ni macam transition la,masih melekat semangat cinta dan sayang kan sekolah menebal.
tgk bebudak MCKK,samping hari jumaat tu la depa pakai sampai masuk matrik..punya bangga dgn school.

kak arin::

mau tak eh tak risau...hehehe

Rieyuzie Zainul said...

mmg la..masa masuk matriks dulu pun sama..awal2 rasa macam lost ja..tapi lama2 ok..

ya la, semangat sekolah menengah tu kuat tu..nak2 lagi kalau kat matriks tu ada geng2 sekolah lama depa..naik tocang la..kita yang x dak geng nie..jd mcm semut dah..hehehe!!!

Cool said...

Aku suka dok matriks.. tapi bila time takbleh balik tu alahai sedeh sehhh!!! Penah jugak laa nak balik punya pasal sampai buat ceta konon nya aku nak pi berubat sengggut cari kampung hehehehe@!~

Eliss said...

aku pun cengeng...hiks..tapi ms matrix memang best walao sekejap sebab kat langkawi :D

Obefiend Weiland said...

pika sudah tiada di rumah

mama akhirnya empty nest syndrome. hari ni lawat pika. dah rindu anak bongsu dia agaknya

ha ha...

cleo weiland said...

Ziyyad ni pretty boy la, dah besar nanti banyak peminat ni :P So cute!

Pika will adjust well, I'm sure. Mula-mula memang homesick sikit. I remember my first day at SAMURA, nangis terok gler masa Mum and my sisters drove away. Horrible feeling kan.

All part of growing up, though!

PS: Ape Ziyyad buat kat bahu Kak Naz tu? Comel betul aksi dia!You're an awesome mom, Dila!