Search This Blog

13 May 2009

*abondon ship!ahoy!*

well, i cant simply abondon my job.

betul,kalau kerja niat bukan lillahita'ala,kerja tak berkat

Dr.Fadzila Kamsah ada kata

"kalau nak anak itu cemerlang dalam pelajaran,sentiasa baik dan taat,ibu bapa yang bekerja ni kena kerja kena betul-betul,tak boleh curi tulang,kena ikhlas, baru rezeki yang masuk kedalam perut anak itu berkat dengan hasil titik peluh kita"

sentap saya dengar,betul kata Dr.Fadzila Kamsah.

saya kena kerja dengan ikhlas,walaupun benci dengan kerja ni. saya kena perbetulkan balik niat dan sucikan hati sendiri utnuk hati lebih teneng berkerja disini

(kerja lab depend pada sample yang ada,tade sample boleh la nak blog macam hari ni )

terima kasih Sueleen menyedarkan saya :)

dan lain-lain juga

saya tak harap orang faham kedudukan saya,dan perasaan saya dengan apa yang saya alami,tapi meluahkan apa yang terbuku di ruang hati ini adalah sungguh memerdekakan.


p/s::

Gelisah, ku gelisah
Mengenangkan masa depan
Ku harus kerja Oh! Mesti kerja
Tiada apa yang percuma
Realiti tika tiada kerja Oh! Papa kedanaaa!

2 comments:

suealeen said...

yes.. you can do it! go go chaiyok! seposen pun kalo berkat, jiwa akan rasa tenang dan lapang...

kakLuna said...

try tau kat www.emoe.gov.my

as pegawai tadbir kontrak