Search This Blog

07 May 2009

*5,6 tahun*

pagi ini saya buntu untuk memakai baju apa ke opis (ecehh padahal keje lab aje pun,nak berpesyen-pesyen)

eh,sukahatila..

mostly baju saya ada dari saya form 5 dan matriks..kebanyakan ialah baju kurung dan jubah-jubah

setelah 5 hingga 6 tahun atau 7 mungkin 8,saya rasa dah bosan dengan wardrobe saya

dari Isnin hingga Jumaat,saya akan rotate baju kerja saya

Tapi hari ni saya dah bosan lah dengan baju kurung dan jubah-jubah saya tu

Jeles tengok orang ada fangsyen sikit beli baju ada fangsyen sikit beli baju

Padahal macam baru je beli baju

Ada plak merengek tade baju nak attend majlis,padahal memang tahu pun memang banyak baju

terus beli baru

Gila kaya la ok

Baju bukan cap Giant ke apa,cap Bernard Chandran..designer la abes cerita

Suka tengok org berfesyen

ada empire waist la,bishop sleeve la,manik bagai la

saya asek-asek baju kurung,jubah,baju kurung,jubah pegi opis

tudung plak hitam aje.ada la kelabu dan hijau..tapi hitam gak jadi pojaan hatiku

pulak tu dah dekat 5,6 tahun pakai

saya bukan nak sangat designer punya baju ke apa,saya cuma nak beli baju kurung baru

senang bekerja dalam baju kurung ni(bagi saya lah)

kalau jalan-jalan tu saya pakai seluar la..ape kes plak nak jalan-jalan pakai baju kurung ni,macam baru balik kenduri aje..wakakaka

bilalah wardrobe saya nak berganti baru nih..7 tahun baju itu juga duk pusing-pusing.

tapi tulah saya ada tabiat anih..

selagi baju tu elok dipakai dan masih muat,saya akan pakai

tu pasal la umur baju kurung saya ada 5,6,7 tahun

Kalau ada baju kurung 3 helai RM10 kan ke bagus

p/s::saya tak kedekut cuma memilih sikit bab-bab baju ni

p/p/s::saya dulu kurus atau memang sedia gemuk ek...hahahah

8 comments:

MIK'YAL said...

me too..bosan dong asik asik ulang baju yg sama..tak memberi semangat langsung.trus low self esteem !

Tiara said...

Tiara punn ..tapi kan dilaa..tiara beli baju murah2 jer.. sumer yg takder branded..eh ada satu cap scarlet kat jusco..janji cantik..

hmm eh apa motif jwb komen dila nih.. hmm relevan tak??

littlemama said...

ho..ho...i dulu sama la... asyik2 baju kurung pegi keje...sampai satu tahap bosan tahap max.. terus tukar pakai pant & blouse memanjang... dah 4 tahun saya tak pakai baju kurung pegi keje ni.. w/pun friday.. sebab friday tu casual day.. sekali cuba balik baju kurung terus tak muat.. ambik ko... tudung favorite kaler putih atau krim...he..he..he

Cik As said...

sAMAlAH kITa,

dOLU-dOLU mASA kERjA, sAYA PUN tAKDA bANYAK COLLEctIOn tApI naSIB bAIK sAYA kERjA KT cOM. kECIK. sTAff tAK rAMAI kALAU tIdaK .. hARU gAK

Cikpid said...

Ala..belilaa selai dua bj kurung baru..baju baru nnti mood g keje pon baru tau..hehehehe..

Yan said...

alamak samela ade mslh kronik cam yan..
asal pg jek problem carik baju..
nanti termenung..
patut mlm dah leh pk ape nak pakai.. tp tak nak.. nak pg gak..hehehehe..

mummy_adam said...

sya pun dah bosan ngan baju2 yg kat dalam wardrobe tu..bosan jugak nk keje.. boleh tak nak keje?? so xyah pk nak pakai baju apa p keje...;)

Emma said...

adik manesss... awat x jahit blouse sdiri?? kot2 ada yg bkenan, leh jual trus...

-mama ema-