Search This Blog

19 May 2009

*bom bom pow*

hari ini En.Suami pula bercuti dan duduk di rumah jaga Ziyyad

Ziyyad sihat,Alhamdulillah

cuma anak mama Kiah kena chiken pox,jadi kami takmau la Ziyyad kena sekali

ntahlah bila akan sembuh anak mama Kiah tu,WaAllahualam

serba salah saya dibuatnya semalam masa telefon bos kata nak minta cuti

nak diberi Ziyyad jaga oleh mak saya, mata mak pun dah tak berapa terang,and summore dah tak larat jaga awang kenit yang semakin melasak tu. lagipun mak ada banyak kerja nak buat.

nak minta tolong adik ipar pun tak sampai hati,dia pun ada anak lelaki 2 orang age 5 and 3..meh la habaq lagumana nak tambah lagi sorang baby boy yang sama gaya melasak dah sekarang neh

nak di hantar ke KL nun,macam takde kerja aje...mama pun banyak hal lagi nak buat,cukuplah saya menyusahkan mama selama ni...pehtu tambah beban jaga anak saya pula..tade maknenye

oleh kerana Ziyyad itu anak saya,nak tak nak kenalah saya juga yang jaga. apeadehal suruh orang jaga ye tak?

bos nak marah,saya tak boleh tolong..nak buat macam mana,bukan kehendak saya. gaji potong?takpelah..InsyaAllah ada rezeki lain

memang ada cadangan nak ambil cuti tanpa gaji selama satu minggu. tapi tulah masalahnya,berapa lama anak kak kiah akan sembuh,tupun kalau tak berjangkit pada yang lain

kalau berjangkit pada yang lain...seminggu?2 minggu? ke nak cuti

memang tak dinafikan kalau saya amik setengah bulan gaji...ratus-ratus ajelah yang tinggal

kang saya bawak Ziyyad gi opis kang.. tak pasal je..

p/s::korang ada cadangan tak?

p/p/s::Ziyyad dah boleh clap bila saya nyanyi lagu tepuk amai-amai!.. :D teharunyess sayess!

8 comments:

tulip said...

hai ziyyad... saya pun dah pandai tepuk tangan. -nabil-

Anasfadilah said...

nabil::"hoorayy! :D " -Ziyyad-

Eliss said...

nuha pun dan pandai gak clap :D

Emma said...

kene gigil la dila dgm hubi.. dlm kes pjagaan anak nie kita mmg xleh nak elak.. pusing2 kot mana pun, nnt patah balik jugak...

-mama emma-

Cikpid said...

uishh..susah gak lagu tu naa?/pening pala..kadang2 kite ni tersepit..nk cuti byk2..apa kata bos..tapi anak kat umah perlukan perhatian..xyah keje kang x cukup duit plak..

apa kata try antar kat nursery lain..ckp utk smggu jek..nk tumpang..hehehhe..tapi sianlaa kat ziyyad sbb tak biasa kat tmpt baru..

SyahNur said...

sy pernah hadapi dilema ini bila anak2 sy semua kene chicken pox.. hahaha.. nak x nk kene jugak amik unpaid leave.. tp sib baik hubby kate dia blh cover n x kisah... alhamdulillah.. semuanya sudah berakhir n anak2 telah kembali sihat utk meneruskan harian mereka di nursery.. hehe...

Rieyuzie Zainul said...

hah, sama la..tahun lepas anak pun kena chiken pox,serabut kepala sbb nursery x terima bila dh effected..(sbenarnya,terjangkit pun masa kat nursery) sudahnya, ambik jugak cuti seminggu jaga dia kat umah..then, terpaksa hntaq kg sbb kena kursus..huhuhu..sian dia, asik buat perangai ja..x selesa kan..alhamdulillah, sejak makin besar ni kurang dah masalah..

littlemama said...

susah gak kan kalau anak2 lain kat nursery/rumah baby sitter kena sakit berjangkit cam chicken pox ni kan? tak tau lak vaccine chicken pox yg izzah baru ambik tadi ni dapat prevent chicken pox ke tidak.. dr kata 80% je.. kalau kena pun tak teruk kot