Search This Blog

20 February 2008

::Lioness::

hari ni rasa nak gigit org je...tak pasal2 tadi ada seorang RA baru kene jerkah dengan aku..nah amek ko panahan mak singa garang...dalam hampir 4 bulan lebih aku mengandung ni lah first time aku jerkah orang...geram punya pasal....dah tahu nak pakai lab orang mintalah kebenaran...suka2 je main redah...crossing my territory without my permission is a bad move ye young man...go back and tell all your friends ok..Hangin angin aku harini...evil

susah nak bagi pinjam kat orang ni...kalau tahu jaga takpe...ni lepas guna lab aku,sepah2..naik tangan kang baru tahu...i am a complainer mind you...tak puas hati je komplen..komplen bagus ye utk menaik kan taraf etika warga kerja kat sini...i am complaining with a cause...tak memkhinzir buta aje ye.

hari ni plak siling lab aku runtuh pasal ada paip bocor kat atas..tensenn jek...kene la mengemop plak...kemas2 apa yang patut...to tell you all the truth sekarang ni saya malas amat hendak membuat kerje2 remeh begini i.e mengemop,mencuci,menyapu dan household chores yg sama waktu dengannya..

sekarang ni,my tummy is stretching...sakit bila meregang,kena duduk lama sikit baru ok...luckily ada satu bantal kecil aku curik dalam kereta En.Suami untuk disendal dibelakang pinggang..sakit pinggang sekarang ni dah jadi rutin...maka tak kisah sgtlah kalau sakit tu...alah biasa tegal biasa...kalau aku mengadu kat mama pun,senang aje jawapan mama "Ingat senang..." hehehe...jadi para ibu hamil ya,ngak usah merungut ya jika sakit2...biasa aja itu...semua akan rasain perkara yang serupa..

sekarang ni juga,im battling with frequent headache...tiba2 je pening..terpaksalah duduk lagi,kasi stabil baru boleh gerak2 (so,u all tell me,how nak buat household chores kalau asek pening...jadi kena la rehat selalu...baguskan jadi perempuan hamil ni...biggrin)

(bila mengandung ni,baru tersedar betapa susah mama membawa perut 9 bulan tu...bukan takat bawa aje...sakit pinggang,lenguh kaki,pening2,tak lalu makan,rashes lagi,ada pulak yang bengkak kaki...ni aku baru sorang aje...mama dah 5 orang anak..betul lah kata orang,perempuan ini lagi tabah berbanding laki-laki...)

biarpun sakit segala urat dan sendi...hati tetap puas,hati tetap tersenyum riang

p/s::baru 4 bulan!ada lagi 5 bulan oooo nak tempuh...sabar ye bunda.

p/s/s::janganlah ada antara kita ni anak derhaka...wooo giler ko...dapat macam ibu si tanggang mahu sumpah je jadi Beg LV...koman2 berguna juga pada jadi batu...hahaha

No comments: