Search This Blog

05 May 2010

*will be hectic day today*

baca entry semalam dahulu,baru baca entry ni,nanti tak tau hujung pangkal

so,yesterday..a day to remember for me

pakcik gardener ofis saya died due to heart atack maybe,he is 68 years old

mungkin lepas penat sapu sampah dia duduk lalu pengsan,who knows

saya tak tahu CPR,kalau (aku benci ayat kalau!!) saya tahu..mungkin saya boleh tolong apa patut

saya cuma tolong dial 999 aje :(

sepanjang saya hidup ni kali ke 3 saya tolong orang yang memerluakn bantuan kecemasan, 2 kes eksiden (pasal saya org yang kiranya pertama sampai,takde org lain masa tu) dan satu kes pengsan macam ni

setelah menggoogle untuk cari training CPR dan first aids basic saya jumpanya di St. John Ambulance of Malaysia,penang

form saya dah submit,tengah tunggu reply from them je ni

jadi bagi warga Penang yang prihatin dan suka bantu orang boleh la join training oleh St John Ambulance ni ye


p/s:: masa saya tolong org eksiden tu,saya tengah ngandungkan Ziyyad.



have u VOTE us?

2 comments:

Unknown said...

patutlah ziyad suka tolong nenek... tolong menyepah :P

NM said...

sya ada basic knowledge cpr ni(jgn slh dhm..cpr ni teknik menekan dada/jantung mangsa bukan pernafasan ke mulut ke mulut..org selalu igt cpr tu yg tu.hehe)...dulu sya aktif jpa3..tapi tu la tak pernah lagi buat cpr lagi kat mangsa sebenar...tak tau cmne klu sya jadi dilla..nk wt cpr ni bkn senang..teringat cerita trainer dulu.ada sorg patient ni anaknya doctor tapi dia sendiri takde basic cpr.masa bapak dia kena heart attack kat rumah,dia kasi cpr kat bapa dia.tapi sbb tekniknya salah, habis tulang dada bapak dia patah..dan bapa dia meninggal dunia disebabkan teknik cpr nya yg salah tu...so carefull..tu yg wt sya sendiri risau takut sya sendiri silap teknik.kena make sure kita tekan kat spot yg betul.