Search This Blog

20 May 2010

*hundred of pages forward*

how to coax Ziyyad to eat his meds? easy

"mama ada book,sapa tak makan ubat,tak boleh baca book ngan mama"

lepas tu mesti kelam kelibut makan ubat

tapi kalau babahnya

"sapa tak makan ubat,tak boleh jadi ultraman"

Ziyyad pun apa lagi kelam kelibut gak makan ubat

-_-"

meh take a look of Ziyyad's books


ini buku sebelum tido mesti baca oleh Ziyyad,dia akan drag buku fable aesop tu cambil kata

"ma..cite" (ma..ceria)

ada lagi satu buku,dia panggil buku tu buku o'ook' (berak),why u might ask?


dung is taik,no?

ni mama long Ziyyad belikan buku ni..and it is funny as hell, saya pun baca buku ni ulang-ulang kali kat Ziyyad


lain-lain buku Ziyyad,some of it dah relai,pasal selalu sangat buka tutup buka tutup baca punya pasal


buku GWR tu,babahnya punya...dalam tu banyak gambar,Ziyyad love to see the pictures inside..pun dah relai gak the book


owhhhhh...ini bukan Ziyyad yang punya,ni mama yang punya...hoooo ini tak boleh bagi Ziyyad,sayang wooooo...nanti Ziyyad dah besar macam darjah-darjah dah tahu selak buku secara berhemat baru leh kasik..ada lagi satu buku of C&H compilation tak beli lagi,baru cukup a set

saya beli kat chowrasta (tempat jeruk terfemes kunun kat penang,kat atas tu ada 2nd hand bookshop) buku tu a piece dalam RM35 aje,kalau kat Borders dalam RM80 or 90 mcm tu..

same goes to buku guiness world of record tupun beli di chowrasta

pernah bawa Ziyyad kat situ,berpeluh-peluh dia kat situ (takda aircond macam Borders), tapi bila ajak balik takmau,nak book...jadi adegan melalak-lalak nak book berlaku,beli lah satu buku (nasib la murah,kalau hari tu kat Borders tarik buku satu rege RM90..hujung bulan mana ada duit nak oii...note to self: pegi borders kalau bawak Ziyyad gi awal bulan)



ini?ini bukan saya yang punya..this is husband's , i remember masa birthday ke 24 kot,he gave me satu buku,tajuk? La'Tahzan (Jangan Bersedih Lagi)..see the book yang ada tabung masjid tu?buku tebal warna kuning tu aje buku saya,yang lain tu buku husband

dimana buku saya?


ini bulu saya,simpan dalam meja study..hahahha,supaya Ziyyad tak boleh capai..semua buku saya saya nyurukkan...hehehahahaha

p/s:: Ziyyad akan duduk diam-diam bila time saya baca,kalau babahnya baca,Ziyyad nak lompat la nak lari la..jadi saya lah tukang pencerita.

4 comments:

ain fathihah fhm said...

buku sekarang sgt menarik..warna warni terang2...

masa saya mula2 reti membaca dlu...Baba dah belikan buku siri Lima Sekawan, Siri Salma, Siri Hadi suruh baca...

perghhh sangat tertekan jiwa anak kecil 7tahun kena baca buku hitam putih tulisan kecik2 macam tu....hahaha

Elyn Sani said...

seronok baca ziyyad suke dgr dilla bercerita. akak baru 1st page wafiq dah larik. how meh??? nmpk sgt takde talent jd cikgu kan???

Eliss said...

my nuha plak, sapa nak gi jalan, kena makan ubat..laju ajer..hehehe

Nur Sakinah Ahmad said...

zulfa plak ngn botol2 ubat pon dia bc..(pusing2 keliling btol, tgk tulisan then potpet sorg2)