Search This Blog

13 May 2010

*surau haunted?*

saya dah lama tak bersolat zuhur di surau kuarantin

sebab?

1. time saya solat kat depan,kat belakang berborak macam takde sape solat dalam bilik tu.. borak punya kuat,sampai saya pun rasa nak join borak sama

2. bergelimpangan orang tido,space nak solat,nak begerak tinggal sekakang kera

tapi ada cerita pula sekarang ni dah takde orang tido kat surau,katanya selalu kena hempit oleh makhluk halus la,mimpi yang bukan-bukan la

saya percaya dalam surau memang ada jin Islam,seperti yang diceritakan husband saya

10 tahun lepas,husband pernah ikut sorang ustadz ke surau pekerja airport penang

ada orang kata kat surau tu haunted

so ustadz pun pergi la tengok apa boleh buat,sesi becakap dengan jin pun berlakulah

jin tu jin islam,dia duduk dalam surau tu nak beribadat semua,lepas tu jin ni komplen, dia kata ramai masuk surau nak tido,lepas tu suka pula mengumpat

hambek kau!jin komplen..hahahhha

berbalik cerita surau kuarantin tu,memang dah tak terbela,takde sorang pun ambil inisiatif nak basuh telekung yang dah berdaki kuning bawah dagu tu...eiii (kadang-kadang tu lap lipstik kat telekung,apa ke cetek sangat akal pun saya tak taulah)

dulu kalau saya dan rakan-rakan lain solat di surau tu,kami ambil giliran cuci telekung every friday, kebetulan lab saya ada washing machine,apanya susah,campak je dalam washing machine,sidai kering siap!

tapi sekarang saya buat ruang solat sendiri aje,tak denya saya tiap kali nak solat tiap kali nak sakit hati,kita nak ngadap Allah elok-elok,ni dah jadi marah-marah dengan perangai org duk lepak melagha dalam surau

p/s:: telekung kepam sungguh tak selesa nak solat tau ke?




have u VOTED for us?

10 comments:

Kak Lia said...

bile nk pi jenjalan tau plak depa nk pakai baju lawa2...wangi2 kan....bermekap bagai...telekung ...kadang2 ada yg ada duit beli baju mahal2...tp telekung nya nazak je rupe...siannn

zaidharis said...

so skery,
=)

Sempena Hari Belia Negara 2010,
temui kami di Putrajaya,
layari : zaidharis

Anasfadilah said...

zaidharis: scary bukan skery..teehehehe

zaidharis said...

gurau je kak,
kadang2 saya slalu komplen jugak,
surau ni dorang basuh ke kain pelikat suma?
sejadah,
aduh,
xselesa langsung.

Anasfadilah said...

zaidharis:gurau duk surau..hahaha
aku gurau gak,ko jgn amek hati..nak solat kene bersih kene hensem kene cantik,jumpa makwe ke jumpa makwe pandai pulak nak hensem2

eh aku ni membebel lak ni apasal..hahaha

Dils said...

sebab tu I bring my telekung woo. Mesti rase tak khusyuk setiap kali kena pakai telekung yg kuning2 and penuh dgn rambut2 org ni. Rase mcm nak abeskan cepat2 je solat tu.

Drama Mama said...
This comment has been removed by the author.
Drama Mama said...

hshhhh sekariii! eh i mean scaryyy okeh! hehehe

tu lah masuk surau untuk mengumpat bukan untuk beribadat. susah gak. baik solat kat tempat sendiri kan. huhuhu.

http://twinkywinykstars.blogspot.com

Elyn Sani said...

kalau jin tu buleh berblog die pun nk komplen dlm blog kan??

nasib baik la kat opis ni kami tumpang bilik manager je... tak yah pi surau yg bingit tu ha....

yatie chomeyl said...

aaah siyes geli kalau gun atelekung yg kuning kat dagu, pstu kat kain mm ada bekas tompok darah...nak lg best ada tompok2 mm di lap hingus kattengah2 telekun ...yarkkkkkkkkkkkkkkk eeeeeeeeeeeeee