Search This Blog

08 May 2010

*jasamu tetap disanubari*




Ibu mithali ibu yang sejati
Kasih sayangmu kasih yang suci
Pengorbananmu disanjung tinggi
Jasamu tetap di sanubari

Ibu oh ibu fitrah ku murni
Kelembutanmu menyentuh hati
Semai kasihmu dalam jiwaku
Kau disayangi kerana menyayangi

Ibu oh ibu hatimu suci
Tulus ikhlasmu mendidik daku
Sanggup bersusah dan menderita
Demi kebahagiaan sekeluarga

Ibu oh ibu kau serikandi
Bakti amalmu tidak terperi
Beramal soleh berperibadi
Mentaati Allah juga suami


saya masih jauh lagi nak jadi ibu mithali,tak tau sampai tahap macam mama saya atau tak

banyak dah saya buat dosa dengan mama saya,ada sampai mama saya nangis pasal kelakuan buruk saya

tapi mama tak pernah pernah simpan dalam hati,mama tetap maafkan saya walau sejahat mana perangai saya

even till today,as a mother of myself,mama tetap bantu saya dalam apa jua yang mama mampu

mama tak pernah minta banyak,yang selalu mama pesan ialah

"dapat doakan mama sihat selalu pun dah bagus"

mama sanggup bersusah,kadang-kadang sampai kena marah dengan babah pasal perangai anak-anak yang macam ragam

tapi mama tak pernah nampak marah atau kecewa atau apa..

anak-anak mama yang lain; kaknaz,abang effi,tira and fiqah

kita kena jaga hati mama dengan babah dengan sejaga-jaganya..mama dan babah tak pernah minta apa-apa pulangan duit atau apa yang banyak diberi dan dilabur pada kita..tak pernah sekali pun, cuma mama dan babah minta kita doakan kesihatan mereka je..

dah jadi parent ni,baru dila tahu susah senang membesarkan anak...



i cant write anymore,as my eyes are fill with tears





p/s:have u VOTE us?

2 comments:

The Hilmans said...

(-.-")

arin said...

:)
selamat hari mak juga pada dila and all readers blog dila nih..