Search This Blog

14 May 2010

*maa...agi*

everynight before Ziyyad went to sleep,saya akan becerita pada dia

kebanyakan adalah cerita rekaan yang ntahapa-hapa asalkan ada kisah tauladan dan haiwan,sedikit selitan ultraman dan rasaksa

memang Ziyyad suka dengan saya bercerita,pasal saya bercerita siap gaya....hahahha

tapi semalam dah 3 cerita saya reka, dia tak tido-tido lagi..menguap dah banyak kali,tapi tak mo tido

lepas habis satu cerita

"ma...agiii...ma...agiii"

saya dah habis modal dan saya juga amat mengantuk (bedtime story untuk saya ke atau Ziyyad ek..emmm)

so i tell him

"dah..dah...tido...malam dah ni" (its barely 830pm pun)

lepas tu pasal dia boring mama tak layan dia

dia start bebel sendiri

"amen...moo moo...hiya hiya" (hiya hiya tu cakap sambil tumbuk tumbuk angin..ultraman lawan lah katakan..)

saya yang mengantuk ni tak tahan nak gelak dah...rupanya dia tan ngantuk lagi

Ziyyad ada cakap kat saya

"ma...uar" (ma..keluar)

dia nak keluar,tak mo tido lagi...so pasal Ziyyad taknak tido lagi..saya biarkan dia kat ruang tamu,main dulu



sorry for the picture quality..pakai camphone dalam gelap mcm ni lah gambar

see the animals yang disusun depan tv?ye..masih tegak berdiri lagi masa Ziyyad susun

nampak muka nalo (nakal) Ziyyad tak? tu dia sedang mencari ultraman..

lepas dapat ultraman dia akan 'hiya!hiya!" kan animal tu

lepas tu sendiri

"biss...atiiiii" (habis mati)

-_-"

p/s:boys will be boys ek...mmm , pukul 9pm memang time ZIyyad dah start nak tido dah,heee




have u VOTED for us?


7 comments:

SurayaHarris said...

alaaaaaa..comel erni..

ps:header baru cun..serius kau berseni..=)

NM said...

comelnyee....suka betul dia dengar mama bercerita eh.

Kak Lia said...

hero akak...ms beso mcm tu..dia susun keta menan dia ..penuh...kalo nk tinggalkan...dia akan pastikan sume parking baikkk punyer

Elyn Sani said...

haha cute je!!

balkis yusoff said...

atomen dh penat lawan2..tu yg terus tido lps tu...selagi xkasi atomen belawan, selagi tu la mata dia cerah ja...

xoxo:
balkis

ken said...

comelnya anak puan..actually saya mengikuti kisah anak puan (ziyyad) sejak dia dilahirkan sampai sekarang...saya suka bila puan bercerita tentang ziyyad dengan gaya yang bersahaja..satu lagi kenapa dah kurang gambar ziyyad dalam blog puan..dulu banyak..

Anasfadilah said...

ken watanabi :hi ken,tulah dah lama tak nampak nama ken ni mengkomen..heheh..dah kurang gambar Ziyyad?tulah saya pun perasan..takpe,nanti saya letak gambar ZIyyad banyak2 k :)