Search This Blog

13 August 2009

*tis is a rage post*

for whom who thinks my bahasa is not appropriate for a mom,dipersilakan untuk bermain jauh-jauh..ini entry marah berapi

pagi ini masa nak hantar awang kenit tu ke mary kay,mary kay tiada dirumah..dari 7.30 am,melarat sampai 8.30am..last2 saya minta cuti aje pada bos

mary kay tak habaq nak pi mana,telefon bukan takdak..telepon tak boleh ka?

aku hangat dah tak ingat,awat buat lagu ni?apa ingat aku kerja kompeni sendiri ka?

aku hangin,last2 ambil awang kenit punya susu semua,pi breakfast ka luaq (merasa makan nasi lemak tun sardon)

aku call lagi kul 9.30 am,still takdak sapa angkat,pi mana? marketing hai o ka?

she cause me my job, and my husband job to,dah la En.Anas ada appoinment dgn client..tak ke haru..

memang after raya will send Ziyyad to nursery

on why i’m delaying hantar ZIyyad ke nursery,heres the reason

  1. Ziyyad still cant walk properly,kesian dia kaalu kena buli budak yg lebih besar dan budak yang boleh jalan..because i saw Ziyyad hari tu,kesian dia…dia still merangkak,tapi dia nak berkawan..tapi tulah masalahnya,kalau dia boleh berdiri tak wobbly atau jalan dgn betul baru lah kuat nak tahan dari kena push atau pukul.kalau dia merangkak,bayangkan kalau dia kena push and pukul oleh budak2 baya dia..tak samapai hati babe tengok dia macam tu. jadi biar dia boleh berdiri dan berjalan dengan betul dan kuat,baru pegi nursery (and buli balik sapa yang buli Ziyyad k sayang,defend urself,don let others push u around k).kita tak tau,mungkin anak kita tu yg suka buli orang,who knows kan..hahaha
  2. masa saya buat entry pasal mary kay tu,the next week saya pegi outstation,oleh yang demi kian,pada malamnya mary kay jaga. 2 minggu lepas tu,saya pegi sabah pulak..jadi memang malam-malam yang saya outstation tu mary kaya kan jaga, dan kami bayar lebih pada nya. itulah punca kenapa saya masih hold dulu hantar Ziyyad ke nursery.

  3. lagi satu,kalau hantar nursery pad masa itu,baby ada 8 orang,yang jaga cuma 3 sahaja,saya dah tengok tempat macam mana baby dijaga. baby bahagian atas tapi ada safety gate la kat tangga. baby ni ada yang tido dalam endoi dan ada yang tido atas tilam. memang ikut regulation, endoi tak boleh digunakan. tapi tulah ada baby2 ni dari rumah dah diajar guna endoi untuk tido. oelh kerana ZIyyad masih baby lagi,tu yang saya tak hantar. biar lah tunggu Ziyyad boleh jalan dan berdiri dnegan betul,only then saya akan hantar dia ke nursery

itu sahaja sebab kenapa saya tak hantar Ziyyad ke nurseri lagi..being a working mom is not easy,u constantly get worried of ur child..bila timbul perasan tu,mulalah nak berhenti kerja jaga anak

saya rasa sapa2 yang nak hantar anak ke pengasuh/baby sitter korang kena buat black and white. buat perjanjian..biarlah orang tu baik macam apa sekalipun..ini memudahkan kita di kemudian hari. manusia tetap manusia.

state kat situ dari jam berapa sampai berapa nak letak rumah pengasuh..kemudian hari tak di ungkitnya . pasal bayaran macam mana,kalau jaga lebih bayar macam mana,,kalau jaga kurang bayar macam mana

kita adalah employer dan pengasuh tu employee..bukan kita kena turut kehendak diorang ni

kami ni silap,terlalu baik,terlalu bertimbang rasa,terlalu nak jaga hati orang..tengok where it get us..menyusahkan sahaja kadang-kadang

dalam seminggu 3,4 kali suh ambil awal..dalam 11.40am macam tu..nasib husband kerjanya flexible sket..tak la susah sangat

tapi kalau selalu macam tu,kompeni pun boleh bankrap ok.

takdelah semua buruk pada MK,tapi cukp samapai sini hati saya bersabar,cukup sampai sini saya ikut kan saja kehendaknya..saya hormat MK pasal dia lebih tua pada saya,tapi jgn ingat orang muda boleh diambil kesempatannya,saya juga punya suara.

p/s:: tengahari MK ada dirumah,jadi hantaq awang kenit ke MK,lepas tu pi kerja..i have a day job to keep u know.

p/s/s::takdela bahasa kesat sangat pown..ahahaha

11 comments:

littlemama said...

dila, takpe luahkan perasaan.. memang baby sitter ramai cam gitu.. bayar sebulan nak, kejenya nak ponteng aje (ponteng la tu..menghilangkan diri tak bagitau, suruh ambik awal, pegi bercuti seminggu etc)... tapi bayar still full

kadang2 babysitter takes pijak kita sebab rasa kita ni helpless, nak kena dia jaga anak kita sebab kita takde tempat lain nak tuju

sabar je for another month ok!

!Nt4N said...

mana bahasa yg kesat tu??aku rasa bahasa aku guna lagi kesat..hahahahah :D

Mrs.R @ Emi said...

dulu slalu pndang serong kat neseri...tp bila dh anto mily dok neseri..lg baguih dr dok ngan bbsitter...
hati org kita xtau...dpn kita mulut manis..blkg lain cerita...

Farah said...

btul la dila mmg kena ade black n white..hmm ari tu bbsitter afif cuti sakit sbb denggi nak dkt 2 minggu..saya bayar la kurg sikit kan sbb lama tu 2 minggu..pastu die ckp kena bayar penuh sbb mak budak lain pon bg penuh..erk..ok..camtula plak..yg kite ni dahla kena bekorban EL ngan MC lagi sbb die sakit jugak cemane..sape nak bayo tu..tp saya redha jela sbb die jaga afif elok..

Cool said...

Dilod ko kena beli-beli sket ngn orang yg macam ni...

Aku pon ni antar anis pd penjaga baru.. so far tak nampak lagi.

Tapi mmg tak boleh buat gaya nurseri laa nak tanya itu ini.. ada yg terkecik ati..

Tadi hasben aku soh explain kat dia.. yangaku ni mmg akan tanya hari hari brp bnyk anis minum.

NM said...

saya lagi haru..arini cikgu2 taska sara smua mogok.end up, tepaksa bwk sara dtg opis.dhla dia demam..huhu

Cikpid said...

adoiyai marykay...

patutnye kalo die ade urusan ke ape ke..die kene inform kite awal2..so, kite leh bersedia dr awal..ni kes haru jugaklaa..x fikir hal kita yg mmg dh tentu2 kene masuk keje..

diorang ni pon buat ikut sukeati diorang jek...

Emma said...

apekah Mk tu dok flat tun sardon? aunty akak rumah kat situ la.. flat klinik tu... dia tingkat 3.. MK tingkat brp?

sorg lg aunty dok atas flat kedai tu... tingkat 2... dia hantaq anak dia kat sebelah rumah.. nak akak tanyakan ke??

-mama emma®-

Miss BumbleBee said...

windu nasi lemak tun sardon!!!!!!!

Eliss said...

seb baik pengasuh aku ckp awal2 kalo dier ada urusan tapi aku yang naik segan nak apply cuti ngan boz :P

Dayah @ Real Ummu said...

ooohh..kenapa MK buat mcmtu...dia p mana sebenaqnya dila...??

dayah pernah jugak bila kita sampai dia tadak..chek ni jenis kurang sabaq..5 min tunggu dah nak berangin... 5min tu masa berharga tau especially kami yg kena meredah lautan nak p keja...tup2 dia balik melenggang p beli kuih kat depan..adalh 10mins tunggu..

tapi mcm MK, bukan berangin satu badan, naik hantu leh jadi kot.. heheh