Search This Blog

19 August 2009

*ChomelNursingCover.com*

i have been working for this little store of mine for the 4 days..tired but im satisfied

thanks to Kak Ros aka lilmama and my ever so talented friend Jiji (she made the header..cute eh?go ask her to made one for u....murah-murah je Jiji boleh buat header untuk korang..pegilah blog dia,cantik betul header dia

saya hanya beli domain n hosting for RM98 for a year

then i installed cubecart (original plan nak pasang wordpress with ecommerce plugin)

tapi dah ada cubecart buat apa plugin lagi ye tak?

terima kasih juga kepada Pakcik Google

saya belajar CSS,php and watnots (kepala senoneng dah ni..serius....need a break from pc la)

terima kasih kepada Abang Effi pasal tolong test apa semua

terima kasih kepada En.Anas kerana membenarkan saya meluangkan masa yang banyak depan komputer hari minggu lepas..i love u!

sebenarnye ada je yg cubecart siap design semua,tapi kena bayar ratus-ratus la..bagi org yg ada duit,cheap la..tapi bagi saya yang working on a tight budget,i learn and it takes time

memang la masa pun precious,tapi kerana duit pun tade,redha jelah belajar CSS template semua

so now its open for public

wanna see?

Click HERE

bila dah tengok sana,mai komen kat sini,berilah cadangan dan kritikan membina (membina saja,tak membina ai nanges)

oh lagi satu,macam mana nak buat kedai saya tu appear dalam search engine ye,such as Google and Yahoo..sapa2 yang tahu,kindly help me boleh..pleaseeeeeee..

p/s::balik KL esok,wehoooo..saya perlukan cuti.

15 comments:

yaya said...

saya dah tgk website kedai comel dan saya dah lame paste batch kedai comel utk di promosikan di blog saya. Kritikan membina yg nak beri ialah ade 2 slide show berjalan serentak atas bawah buat saya tak fokus nak tgk mana satu, maybe satu slide show dah cukup. semoga bisnes makin maju! Ade dapat hadiah ke kalau bagi kritikan membina, wink!

Anasfadilah said...

thanks Yaya! saya pun pening gak sebenarnya..ahahah...boleyyyy..

thank u!

Emma said...

dila, akak rasa instead buat slide, baik buat glide.. kat wp selalu pakai benda nie...

-mama emma®-

Anasfadilah said...

abe beza glide and slide ye?

Cool said...

dilod ko patut buat dalam kurungan (jiji suka buat header-giveaway senyap-senyapan jugak, pegi mintak!)

:P

.
.
.
aku nak komen satu je..pinky bebebebebebnor!

Anasfadilah said...

Jiji,aku takde attention pun letak pinkkkkk..huwaaaa

because it a free template,it come in pink..so..semua pink worr

tapi aku settle jelah dgn pink..pasal it no easy for me to mengodek css,buta tuli it la katakan..hahaha

takpe bg is white..so ok la hoh?

littlemama said...

dila, comelicious! header jiji memang comel semuanya gitu

nak appearkan blog/website kat search engine ada caranya, tapi bukan buat ari ni terus appear.. tak boleh nak story sini la..hu.hu

Anasfadilah said...

kak ros,email saya pun ok :D,

Farah said...

dila..balik kl ke?? jomla pergi parenthood fair kat midvalley..

saya taknak komen apape pasal kedai baru sbb mmg sangat comel!!

Anasfadilah said...

farah,rasanye kitaorg lepak umah je,H1N1 sekarang ni..rasa macam cuak juge nak keluar rumah ke tempat awam yg sesak ni

thanks for inviting tho :D

Maia said...

hi dila,

saya rasa pun main page tu tak payah sampai 2 slide show.. better kalau dila just display gambar2 product & link je.. senang customer nak terjah.. style cam etsy.com tu..

& 1 more thing.. pls letak rss.. sbb craftzone-my.blogspot.com tu terima untuk yg ada rss/atom saje..

Anasfadilah said...

kak maya::thanks for the cadang..will do letak rss feed nanti!

thnak bagitau :D

Nadiah Sidek said...

tahniah..dh siap dh blog tu! tmbh2 warnya pink...sy suka pink! hehe. headernya pun memikat jiwa. sy takde apa nk komen kot..sbb sama je dgn komen2 atas tu. nnt kalu ada sy habaq noo..

Akmal said...

salam dila,berbaloi penat lelah dila menggodek selama 4 hari. kedai chomel mmg comel esp the header.semoga bertambah maju:)

Azure said...

congrats dila :D


kedai yg cantik tu..very neat & clean...